Forum antwoorden aangemaakt

RE: mijn alcohol ruikt naar spiritus

Spiritus bestaat doorgaans voor 85% uit ethanol, 10% water, 3% methanol, 1% aceton en 1% pyridine (een geurstof) plus een blauwe kleurstof. Dus dat zou heel goed kunnen dat het naar spiritus ruikt. Da...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: T500 vraag. Stoken zonder actievekool/klaringsmiddel?

Ik kan je gedachtengang goed volgen hoor zo draai altijd de stripping en spirit run om 😉

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Het is niet zo ingewikkeld, hogere alcoholen zijn complexer dan lagere alcoholen. Lagere alcoholen verdampen dus eerder. Methanol is een lagere alcohol dan bijvoorbeeld butanol. Je draait de termen om...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

(de hogere alcoholen zullen toch als eerste verdampen dus een wat lagere kook volstaat) Hierna ga ik heel rustig druppelsgewijs aftappen. Dan komen eerst de hogere (hoogste) alcoholen uit de koeler, e...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Tilt hydrometer

Ik ben net bij de Makro geweest en die heeft ze ook niet. Het probleem met de oplaadbare is dat deze een ander (afwijkend) gewicht (type LiFePO4) hebben en de andere oplaadbare hebben een te hoog vo...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier

Voor het die (nog) niet weten wie David Heath is hierbij een link naar zijn Youtube-kanaal. Een abonnement op zijn kanaal is bijna een must voor iedere Grainfather gebruiker.

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Nee Rob, dat zijn CR123-A batterijen. Korte vorm van penlite batterijen. Volgens mij zaten ze vroeger ook in fototoestellen.

9 jaar geleden

Ik denk dat het even een hapering is geweest. Hij gaat weer vrolijk verder. Zal ook eens wat van die extra batterijen kopen en voor de volgende vergisting de batterij vervangen.

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier

Bij koken nooit het glazen deksel erop, staat ook in de gebruiksaanwijzing. Je kunt met een plantensproeier over het schuim spuiten dan zakt het ook in navolging van David Heath doe ik dat ook met mij...

In forum Grainfather

9 jaar geleden

Nee op de app wordt geen batterijstand weergegeven enkel SG en temperatuur. Volgens Tilt zou de batterij 3 maanden meegaan maar het is me niet duidelijk of dit 3 maanden "aan staan" of 3 maanden totaa...

9 jaar geleden
RE: Recept voor de "echte" Limoncello

Of voor als je eens een keer de BOB bent of voor de kinderen of gewoon geen zin hebt in alcohol. Erg verfrissend en lekker in de yoghurt.

In forum Likeuren

9 jaar geleden

De Tilt heeft een slaap-modus wanneer hij rechtop staat, dat is om de batterij te sparen. Zodra hij niet meer rechtop staat gaat hij aan en begint te zenden. Dus zolang hij in de vloeistof hangt is hi...

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

StarSan is erg makkelijk in gebruik. Je hebt maar een klein beetje nodig. Let wel goed op dat je demi-water gebruikt wanneer je het voor langere tijd wil opslaan/gebruiken. Met leidingwater zie je het...

9 jaar geleden
RE: Recept voor de "echte" Limoncello

Ik pers ze uit en vries ze in ijsblokjes in, zo heb ik altijd vers citroensap. Of ik maak een citroen tiramisu of.....

In forum Likeuren

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Daan, Oxi is prima voor flessen en vat. Ik gebruik voor de flessen sulfiet met citroenzuur. Voor het vat gebruik ik StarSan. Heb ook altijd StarSan met demi-water in een spuit flacon om snel iets te d...

9 jaar geleden
Pagina 305 / 343