Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Klopt Rob, maar zolang mijn zoon het mee kan nemen doe ik er mijn voordeel mee. Het is vooral makkelijk (en snel) in gebruik ik zal zeker niet beweren dat het beter is. Het koper gaat er wel mooi van ...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Desinfecteren heeft met stoken weinig zin lijkt me. Goeie verkoper hahaha. Koperwerk doe ik met Tarn-X

9 jaar geleden
RE: Tilt hydrometer

Ik heb helemaal geen contact meer met de Tilt, zou dat door CO2 bubbels kunnen komen? Snap wel dat de aflezing dan niet helemaal correct zou kunnen zijn. Ik heb hem nu voor drie vergissingen gebruikt....

9 jaar geleden

Iedereen heeft zo zijn eigen methode denk ik. Zo doe ik het: De Grainfather laat ik voor gebruik altijd even doorspoelen met schoon leidingwater. Dit laat ik in de Grainfather warm worden tot een ...

9 jaar geleden

Bedoel je de boiler, de reflux of de copper dome met condenser?

9 jaar geleden

Vanmorgen zag ik dat de vergisting van de appelsap goed op weg was (van 1.064 naar 1.010). Nu kan ik geen verbinding meer krijgen met de Tilt.... de batterij zal waarschijnlijk op zijn. Tijdens het tr...

9 jaar geleden
RE: T500 vraag. Stoken zonder actievekool/klaringsmiddel?

Dat een T500 (met reflux) geen (vieze) smaakjes mee over zou halen is niet helemaal waar. De stoffen die eerder verdampen dan ethanol gaan er gewoon doorheen. Volgens de filmpjes van Love Brewing kun ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Vergist je eea in een klimaatkast of is de "hoge" temperatuur door het vergisten zo hoog?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik volg met belangstelling, ben meer een gebruiker dus zelf uitzoeken is aan mij niet besteed 😉

9 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Wat was je start en eind SG of heb je geen SG-meting gedaan? Bij mij is het na twee dagen iets heftiger gaan gisten en zit nu op een SG van 1.030. Komende van 1.064 vertelt de Tilt spreadsheet me da...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: 2" koperen kolom project

Mooi werk hoor!

9 jaar geleden

Er zijn massa's verschrikkelijke apps maar die enkele die echt iets toevoegen en bruikbaar zijn.... Jan, je geeft jezelf toch wel een Tilt cadeau!?

9 jaar geleden

Ik heb geduld. Het nadeel van een Tilt..... je probeert het SG naar beneden te kijken.

9 jaar geleden

Jan, hoe verliep de vergisting bij jou? Ik ben inmiddels bijna twee dagen verder en het bubbelt wel maar om nu te zeggen, enthousiast!? Een blubje per 4 a 5 seconden. Het SG is van 1.064 naar 1.052 ge...

9 jaar geleden
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom deel 2

Als het te warm dreigt te worden kun je nog een airco maken. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan om een batch te redden. Werkt erg goed.

9 jaar geleden
Pagina 306 / 343