Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Imake, de fabrikant van de T500 en de Grainfather komt bij jou op bezoek (als je dat wilt) Leuk om eens een gezicht te zien 😉 Peter had ik al eens op filmpjes gezien. Jammer dat ik geen tijd had om met hen in gesprek te raken. Maar de reden is voor mij wel prettig, na twee jaar werkelooshei... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Ik heb geen ventilator en geen last van condens. Ook blijft mijn temperatuur erg constant en schakelt de STC 1000 maar zelden. |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Natuurlijk kan ik de Tilt ijken met de STC 1000 maar dat neemt niet weg dat ze op verschillende plaatsen de temperatuur meten. Dus blijft er een afwijking tussen die beide. De Tilt heb ik dan ook in ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Rob, ik heb de Tilt en de STC 1000 geijkt en heb hiermee een test gedaan. De sensor op het vat geplakt en de Tilt in de vloeistof, hier zat een hele kleine vertraging in. De vloeistof loopt iets achte... |
9 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Ik denk dat je zo perfect de omgevingstemperatuur van de koelkast meet maar veel minder nauwkeurig de temperatuur van de te vergisten vloeistof. Ik plak de sensor daarom op het vat met een sponsje ero... |
9 jaar geleden |
|
RE: Wie heeft ervaring met gewone bakkergist John, gebruik je verse of gedroogde bakkersgist? |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3 Dat is ook een mogelijkheid Rob. Ik laat de app e.e.a. uitrekenen en breng a.d.v. die uitkomst mijn sparge-water op temperatuur. Het kan zijn dat ik dan wat lager in liters uitkom (maar dat zal niet v... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3 Als ik het goed begrijp is dat hoe hoger de ppm waarde des te sterker de rooksmaak zal worden? Klopt, gewoon een kwestie van smaak en uitproberen. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Instellen van de STC-1000 Op welke tijd moet F3 ingesteld worden? Een veiligheidsvertragingstijd voor de compressor. Hoezo? Wat kan er dan mis gaan en waarom? Kan deze aanga-vertragingsinstelling ergens vanaf gelezen worden of... |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dat is wel een hele ingewikkelde manier om een Spa rood te bestellen. |
10 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Ik stook de eerste keer alles (dus zonder cuts) met een anti foaming agent maar nooit last van een troebel resultaat. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist? Waneer je SG niet verder zakt tot 0.9xx dan is het uitgegist en zal eea vanzelf gaan klaren. Een klaringsmiddel vergroot zeker de kans op infectie niet. Wanneer je je vergistingsvat vaak tussentijds o... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: er zit een kabouter stiekem aan mijn flessen Nog een nadeel van enkel kurk zonder kunststof laagje is dat kurk niet tegen alcohol kan en na veelvuldig of lang gebruik ook gaat afbrokkelen |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist? Wacht tot je SG twee dagen een zelfde waarde heeft. Dan kun je een klaringsmiddel gebruiken of je wacht tot alles uit zichzelf naar de bodem is gezakt. Het openen kan een infectie veroorzaken maar hoe... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Gin stoken ( verse of gedroogde kruiden ) Dat is idd korianderzaad. |
In forum Recepten |
10 jaar geleden |