Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier

Wat wel grappig is, ze zetten bij de all-grain-kits ook precies welke mouten en andere ingrediënten ze gebruiken dus je kunt e.e.a. zo "namaken". Moet je wel de juiste mouten kunnen vinden en dat is l...

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: Whisky recept 3

Ach nog niet zo lang maar ik heb veel tijd (gehad) om me er in te verdiepen.

In forum Spirits

10 jaar geleden

Betreft dit recept: Ik weet al wat ik allemaal kan doen met de app en de comunity 😉

In forum Spirits

10 jaar geleden

Bij de Grainfather recepten gaan ze uit van 6,9 kilo mash-in op 22 liter water. Na het maischen gebruik je 9,9 liter sparge-water om het graan te spoelen en na de kook houd je 23 liter mash over om te...

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Meten en weten

Eerste bevindingen van recht uit de doos: De app heeft meteen contact en geeft de gravity en temperatuur constant aan. Zet je hem verticaal dan gaat hij na ongeveer een halve minuut in de slaapstand. ...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: er zit een kabouter stiekem aan mijn flessen

Heeft inderdaad te maken met de suikers en andere opgeloste stoffen die nog goed moeten mengen.

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Meten en weten

De Tilt wordt net afgeleverd. Gelukkig had ik voldoende om de inklaringskosten contant af te rekenen. Ik zal mijn bevindingen hier posten (kan nog wel even duren want ik moet nog iets opzetten)

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Klimaatkast maken.

Thermowel, dat woord zocht ik. Moet je wel eentje zoeken waar jouw sensor precies in past.

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: Whisky mash maken met de Grainfather

Je maisht dus ook in de Grainfather? Ik maak eerst een mash zoals bij bier. Dus met sparge water. En laat alles vergisten zonder de bostel.

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: Appels

Dat komt omdat je maar 1 thermometer hebt die voor het koelwater zit.

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Zo'n verwarming heb ik er ook in geplaatst.

10 jaar geleden

Rob, volgens mij kun je hem beter op je vergistingsvat plakken (met een sponsje). Je wilt tenslotte de temperatuur van je vloeistof (zo nauwkeurig mogelijk) meten. Beter zou zijn wanneer je hem in je ...

10 jaar geleden
RE: Whisky mash maken met de Grainfather

Hoi Dumo, de vraag is of je ook whisky mash hebt gemaakt met de Grainfather?

In forum Grainfather

10 jaar geleden

2,2 liter van welke sterkte? En met hoeveel van liter van welke sterkte ben je begonnen?

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Maar daar kun je ook weer een heerlijk biertje mee brouwen zoals bijvoorbeeld een....tripel 😉

In forum Stookforum

10 jaar geleden
Pagina 321 / 343