Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Het grote van alles en nog wat topic Siliconen slang gebruiken!? |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
RE: Verschil waterslot Voor het vergisten maakt het geen enkel verschil hoe het waterslot eruit ziet. Enkel het formaat kan een rol spelen. |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Nee ik vind dat zurige ook niet vies en ook ik vind juist die turfsmaak lekker. Ik heb de Still Spirits whisky gist nu drie keer gebruikt en mij bevalt hij erg goed. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Rob, wanneer de amyloglucosidase al in de gist zit is dat niet perse nodig. Ik gebruik dezelfde mout met nog wat andere mouten voor wat andere smaaktonen maar maish dat wel op verschillende temperatur... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Rob, in de whisky-turbogist zit al amyloglucosidase dus ik denk dat Lucky Luuk niet gemaisht heeft. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Wanneer hij tot 32 Brix gaat zal hij tot 1.120 of zelfs 1.130 SG gaan. |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Klopt maar desondanks gooi ook ik de eerste 50ml weg omdat deze doorgaans naar aceton ruikt. Gebruik je echter de Pure Yeast van Still Spirits dan hoef je niets weg te gooien. En wil je nog een lekker... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Mooie oplossing! |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Ik bedoelde eigenlijk de kast en de oplossing van Lucifertje. Bij die drie vaten zie ik weinig mogelijkheden om een waterslot te plaatsen of zijn het die transparante dingen aan de linkerkant. Rob, ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Dat is een serieuze klimaatkast! Bij mij past er maar een zo'n vergistingsvat in. Hoe doe je dat met de watersloten? |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Biertje.....................?????? Ja lekker 🙂 |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Dat zal allemaal reuze meevallen. Uiteraard is het een extra beveiliging maar de brandjes waarover gesproken wordt, zijn ontstaan door het overbruggen van de thermostaat van de koelkast. Dat heb ik ni... |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. In sommige gevallen heb je dus ook koeling nodig 😉 Het hoeft uiteraard geen nieuwe koelkast te zijn, ik heb een oudje en dat werkt voor mij prima. |
10 jaar geleden |
|
RE: Klimaatkast maken. Dat ligt er aan hoe de omgevingstemperatuur is en wat je wilt vergisten. Ik vergistte e.e.a. op zolder en daar kan het in de zomer behoorlijk warm worden. Te warm voor een goede vergisting en daardo... |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Deze laat actueel het SG zien dus geen suikergehalte en geen alcoholpercentage. E.e.a. kun je wel weer uitrekenen aan de hand van het actuele SG t.o.v. het start SG. Het voordeel is dat je je vergis... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |