Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Meten en weten Klopt Rob. De refractometer voor alcohol gebruik ik nu voor het verdunnen, werkt makkelijk. En de Brix SG refractometer voor het bierbrouwen maar kan ook voor stookwijn gebruikt worden. |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Klopt Rob, ik had de refractometer aangeschaft om, wanneer ik met de alambiek stook, makkelijk bij te kunnen houden hoe het % verloop was. Steeds 100 ml aftappen en meten vond ik omslachtig. Maar ik h... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Ik zag het maar ik wilde niet onder je duiven schieten 🙂 |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Juist in de lagere regionen, waar wij hem voor willen gebruiken, is hij lastig afleesbaar omdat daar de streepjes dichter op elkaar staan. Dat StillSpirits hem niet levert is vreemd, want op de Grainf... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten 90% Brix, dat is behoorlijk veel. Die van mij gaat tot 32% Brix en dat vind ik al behoorlijk hoog voor een accurate aflezing (16% is voor bier brouwen al voldoende). Waar gebruikt je zo'n hoog percent... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten ... welke vragen heb je er over? |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Hier een filmpje met uitleg over de refractometer bestemd voor alcohol. Deze gaat tot 90%. Jan, weet je zeker dat deze tot 90% gaat en tot 80%? |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Meten en weten Ook kun je een refracto meter kopen .. daar kun je de temperatuur en de brix op zien ... maar daar heb ik dus ook vragen over Ik heb twee refractometers, een voor alcohol (van 0% tot 80%). Deze gebr... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Ook erg lekker! |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Ach, borreltje erbij verzacht de pijn 😉 |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Klopt, de steeltjes en pitjes en schillen kun je het best voor het vergisten weg laten. Door de vergisting van deze pitjes, steeltje en schillen komt er methanol in je stookwijn. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: 2 x stoken Goed wassen en het klokhuis eruit scheelt toch al best veel !?? Scheelt best wat veel? |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist Dat kan maar is geen must |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dit is die van StillSpirits 😉 |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik zie dat Jan hem al binnen gaat krijgen 😉 |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |