Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: De ouderdom en kwaliteit van vele dranken verbeteren Zal zeker ook gaan werken. Vwb essences, ook daar zit een behoorlijk kwaliteitsverschil in. De essences van StillSpirits vind ik veruit de beste. En ook daar zijn verschillende lijnen met ieder een an... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
10 jaar geleden |
|
RE: Eerste stook ooit! slivovitz Is goed voor de planten 😉 |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: kopersmaak aan distillaat Heb je eea goed schoongemaakt? |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Gewoon met de bijgeleverde waterflow controller. Het is wel een kwestie van minimaal aan draaien (en minimaal is dan een millimeter of minder). Zelf houd ik hiermee de temperatuur rond de 52 graden. D... |
10 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste installatie, RVS ketel Daar zijn we hier toch voor 😉 |
10 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste installatie, RVS ketel De werking van de reflux is goed uitgelegd maar...... hogere alcoholen zijn juist zwaarder. Methanol is de lichtste en verdampt bij 64,7 graden en heeft een molaire massa van 32,04 g/mol, daarna de et... |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Is een hele goede benadering van het geheel. StillSpirits adviseert vaak om al tijdens de vergisting turbo-carbon toe te voegen om bijsmaakjes te voorkomen. Mijn ervaringen zijn hier ook erg goed mee. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Ik denk dat je voldoende naloop weggooit. Hoe hoger de alcoholen zijn hoe hoger hun kookpunten zijn. Het koopunt van butanol en pentanol bijvoorbeeld ligt al een eind boven de 100 graden. Ook geloof i... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen De turbogist voor fruit is een andere dan de afgebeelde turbogisten. Plaatje komt niet over vrees ik maar de eerder vermelde link laat zien welke dat is. Ik weet niet of je deze ook wel turbogist m... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Chris, voor fruit zou ik deze turbogist gebruiken |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Klopt maar er zit ook een klein nadeeltje aan turbogisten namelijk dat ze bij een (te) hoge vergistingstemperatuur meer esters en hogere alcoholen (die zorgen voor de kater en de koppijn) produceren. ... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Het bijtende komt door de CO2 waarmee de ruimte boven je vergistende vloeistof is gevuld. Het reageert met het water in je neus en wordt zo een zwak zuur genaamd diwaterstofcarbonaat. CO2 + H2O = H2CO... |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste installatie, RVS ketel Dat is opzicht best een klein stukje. Bij een reflux gaat er ook een stukje koeling de reflux kolom in. |
10 jaar geleden |
|
RE: Den koperen allambiek kolom ketel Dus dubbel voordeel 😉 |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Je kunt van alles gebruiken wat je lekker vindt dus ook citroensap maar in een echte limoncello hoort geen citroensap. |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |