Forum antwoorden aangemaakt

RE: Whisky recept 2

Hij smaakt al bijzonder goed 🙂 Zal volgende week eens een nieuwe batch maken dan kan de 5 liter gebotteld worden als de gisting en de stookrondes voorbij zijn.

In forum Recepten

10 jaar geleden
RE: Whisky recept 2

Het maximum van drie maanden wat je aangeeft, voor welk formaat vat geldt dat? Mijn 5 liter zit er nu een maand of drie in dus moet ik snel een tweede batch maken wil ik het vat niet leeg laten staan...

In forum Recepten

10 jaar geleden
RE: Hoe maak ik een Whisky mash??

Ja hoor, niets mis mee.

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Het zal aan mijn browser liggen denk ik. Na vele malen klikken lukt het ineens wel.

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Ik krijg de mededeling dat uit veiligheidsoverwegingen mijn ip-adres tijdelijk is geblokkeerd.

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Site is niet bereikbaar

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Whisky recept 3

Site is niet bereikbaar

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Basis suker mash gaat niet borrelen

Ik weet natuurlijk niet waar je de pH mee meet maar suiker verlaagt je pH als je water 7.5 is. Mijn meter geeft dat ook aan. Het is weliswaar niet veel, dat ben ik met je eens. Mijn water heeft dan oo...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Basis suker mash gaat niet borrelen

De pH wordt verlaagd door de suiker. Bij maischen (van b.v.bier/wort) is de pH belangrijk voor de enzymen die de zetmeel om te moeten zetten in suiker.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Bovenste deel zijn bij mij ook koperen zadeltjes. Mijn kolom is ook koper. Ik gebruik 8 kilo en in totaal kom ik uit op 25 liter. Laat maar horen of eea beter is/wordt. Succes!

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden

Ik heb de koperen kolom met rvs vulling. Momenteel gebruik ik gebruik de Classic 8 turbo gist van Still Spirits i.c.m. de Still Spirits Turbo Carbon en hun Turbo Clear. Verder water en suiker. De suik...

10 jaar geleden

Bij alleen verdunnen zal het inderdaad niet helpen maar daarna opnieuw stoken waarschijnlijk wel. Alleen zeg je dat je er telkens last van hebt en dan zou je de zadels eens kunnen verwisselen (als goe...

10 jaar geleden

Een steenachtige smaak is mij onbekend maar een andere bijsmaak heb ik wel eens gehad. Actieve kool hielp toen ook niet dus heb ik eea verdund en opnieuw gestookt en toen was de bijsmaak weg.

10 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

Ik heb er alle vertrouwen in 😉

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

Wellicht is het handig om een onderdeel beginners(vragen) toe te voegen. Dit zoekt een stuk makkelijker.

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
Pagina 335 / 343