Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: NEDERLANDSE moonshiners Mooi stukje met mooie foto's! |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Wietolie, een gift van de goden! Ik vrees dat een ander type ketel je beter van dienst kan zijn. En T500 haalt een hoger percentage maar ook geen 97%. 94% Is een beetje het hoogst haalbare dan.Dit is dan weer wel constant 94%. Zodra ... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Interessante website, tip Met een thermostaat is heel goed te stoken. De STC 200 welke ook in de Grainfather controlbox zit is daar geschikt voor. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik dacht dat ze bij de rvs versie ook overgestapt waren op rvs zadels.Boil enhancers: |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Den koperen allambiek kolom ketel En om te voorkomen dat die belletjes te heftig worden gebruik je boil enhancers 😉Je kunt ze ook in je fluitketel stoppen. |
10 jaar geleden |
|
RE: verschil in gistsoorten? Wat wil je bereiken?Whisky? Jenever? Gin? ......... iets anders?Voor whisky zou ik een whiskygist nemen voor de andere, geen idee. |
In forum Gist vragen |
10 jaar geleden |
|
RE: Den koperen allambiek kolom ketel De boil enhancers zijn gewoon kooksteentjes zoals wij ze vroeger op de laboratoriumschool noemden.Lees dit maar eens en dan mag je m.i. concluderen dat ze in iedere ketel zorgen voor een rustigere sto... |
10 jaar geleden |
|
RE: Gisten en smaak Ook niet in Safari merk ik |
In forum Gist vragen |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Gezien de titel van het topic dacht ik dat het over de T500 ging.Maar je hebt gelijk, gewoon proberen 😉 |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik gebruik de boil enhancers altijd in de alambiek opstelling en in de kolomopstelling maar wat bedoel je met: koperen alambiek kolom? De reflux kolom of de copper condensor? |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Rob, in de eerste versies zaten inderdaad porseleinen brokken en koperen zadels dat weet ik maar in de eerste versie van de koperen reflux zat volgens mij al geen porselein meer. Lancelot, heb jij ee... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Nee hoor bij mij zitten er ook rvs zadels in. Ik denk dat ongeveer 3/4 rvs is en 1/4 koper. Volgens mij hebben er nooit porseleinen in de koperen reflux gezeten maar zeker weet ik dat niet. |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Some guys have all the luck 🙂 |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Kijk nog maar eens goed, bij mijn koperen reflux zitten bovenin ook koperen zadels. |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! De koperen is duurder en ziet er volgens sommigen (waaronder ik) mooier uit 😉Technisch is er geen verschil, wellicht dat het koper iets helpt met het verkrijgen van schonere alcohol maar dat staat abs... |
10 jaar geleden |