Forum antwoorden aangemaakt

RE: Grainfather, brouwmeister, T500 etc. (Titel aangepast)

Een gootsteenzeefje 😉Komt in de filmpjes van David Heath iedere keer aan bod.

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: Grainfather, brouwmeister, T500 etc. (Titel aangepast)

Hierbij een leuke link met veel info (ook mbt de nieuwe controlbox), "tips and tricks" en recepten van David Heath. De sink strainer die hij gebruikt (echt een aanrader) kon ik niet vinden in Nederl...

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: De juiste refractometer.

Klopt maar je moet er wel rekening mee houden. Helaas is de door jou bedoelde tool niet voor OS-gebruikers.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: nieuw hier

Niets mis met een simpele mobiele telefoon.De schakelaar onderop blijft in de stand "normal" staan. Op het display van de nieuwe controlbox zie je dan een balkje wat aangeeft hoeveel energie hij op da...

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: nieuw hier

Wellicht een tip Rob; dat programmeren van tijden en temperaturen kun je met de nieuwe Grainfather controlbox ook plus dat je e.e.a. ook met je iPhone kunt bedienen (Android binnenkort of mogelijk zel...

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: Kruiden Likeuren maken mening gevraagd

Macereren heet dat en is een algemeen bekende manier.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: De juiste refractometer.

Bij de start, dus voor het gist is toegevoegd, is de Brix gewoon af te lezen. Maar zodra er vergisting plaatsvindt of heeft plaatsgevonden moet je rekening houden met een correctiefactor. De aanwezige...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Stooksnelheid - Doorloopsnelheid

Ja met een T500 is dat geen probleem

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: Kruiden Likeuren maken mening gevraagd

Ben, het voordeel van een klimaatkast is dat hij ook koelt!Dus wil je bij 24 graden vergisten dan is de temperatuur bijvoorbeeld tussen de 23,5 en 24,5 graden (als je hem afstelt met een marge van 0,5...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Stooksnelheid - Doorloopsnelheid

Mijn 25 liter stook ik in ongeveer 5 uur. Het resultaat is dan zo'n 4 liter van 94%.Maar volgens mij kun je mijn gegevens niet vergelijken met die van jou want ik heb een ander type ketel.....

10 jaar geleden
RE: Forum netjes houden / on topic blijven

Is er ook iets te verzinnen op de antwoordfunctie?Soms wordt er ergens midden in een topic geantwoord en is, zeker bij een uitgebreid topic, nagenoeg niet meer terug te vinden.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

De T500 deksel (met reflux) past ook op de Grainfather. Ook past de reflux op de copper dome. De reflux past wellicht technisch op het glazen deksel van de Grainfather maar het glazen deksel mag je ni...

10 jaar geleden
RE: Houtsnippers en eikenvaten

Ik gebruik open haard eikenhout dat 4 jaar gedroogd heeft. Hier maak ik snippers van en spreidt ze uit op een stukje aluminiumfolie, vouw dit dicht, prik er gaatjes in en leg het een uur (of naar gela...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Er zit een schroefoppeling maar weet je nu ook welk formaat?Wanneer je het juiste formaat gat maakt in de plaat kun je de condensor er doorheen steken en met de "nut" vastschroeven.

10 jaar geleden
RE: E-mail notificatie uitzetten

Gevonden, bedankt!

In forum Stookforum

10 jaar geleden
Pagina 337 / 343