Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Murmillo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Murmillo

@murmillo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @kevin leuk dat je er toch een thuis project van hebt gemaakt. Bij mij staat het product van die dag ook op Amerikaanse eiken . We kunnen inderdaad dan leuk vergelijken. Misschien wel op de volgende workshop. Ik heb naar…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @rumo zoals Theresa al aangaf maak van rietsuiker  Karamel . Stuk bakpapier in koekenpan en daarop de suiker laten smelten en donker bruin worden  . Een klein beetje is als voldoende om snel kleuring te krijgen .  Ook inderdaad een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @brandt-r ik heb zelf een gaschromatograaf ik gebruik het apparaat zelden . Ik heb hem wel aangeboden hier voor 4750  maar er zijn weinig die dat soort apparatuur thuis hebben inderdaad. Je kunt simpelweg ook gewoon met een goedkoop met…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    Gebruik je gedroogd ,  fruit , hard fruit , zacht fruit met veel sap ? De hoeveelheid fruit vocht zal invloed hebben op percentage..   Na macereren centrifugeren of persen kun je met volume vermeerdering wn begin percentage een benadering…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 4 maanden geleden

    Het is voorbij.   Gistermorgen om 10u15 begon voor  Peter en mijzelf de workshop dag. Alles was voorbereid. Ik had mijn ketel beslag / mash mee , een fles met eerste stook , een ketel en wat aanverwante noodzakelijk artikelen. Peter…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    Mangrove Jack’s  M02 is ook eindelijk weer op voorraad. 

    Mangrove Jack’s – M02 Cider gist – 9 g

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist de whiskey / whisky/ levenswater gaat verder terug dan de geschiedenis die we kennen van de britse eilanden . Dus ook san de treftarig . De aanname van geen rijping op hout en ook het niet gebruiken van turf is…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @kevin als je 50 liter stookwijn hebt van 10 % . Je ketel heeft gemiddeld 80 % uitstroom zou je 6,25 l kunnen opvangen .  Dat zou willen zeggen dat bij 5,6 liter zit je rond 90 % van totaal. …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @rino3-5 de hoeveelheid voorloop verschilt van drank tot drank , stookwijn en natuurlijk ook de kwaliteit . er is geen vast gegeven in milliliters en ook geen percentage .  In de eerste overhaal doe je nog geen scheidingen . Die…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 5 maanden geleden

    1. @rinus55 een oude koperen kruik . Die heb in op draaibank afgedraaid op lengte en van binnen uitgedraaid om een mooie gladde iets dunnere wand te krijgen. Die was nogal te dik namelijk
    2.  
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "hoe maak ik best Gin" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @daniel even de hoeveelheid kruiden omreken naar jou inhoud.  + 15 %  Dan kun je zelfde recept gebruiken. .
    Je zal wat zwaarder in kruiden moeten beladen omdat t500 minder sterk is in smaak overdracht dan alambiek of potstill.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 5 maanden geleden

    1,5 uurtje dan is dit ook klaar
     IMG_20230122_143714151.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 5 maanden geleden

    Weer kleine voorbereiding. 
    Een eerst overhaal van whiskey beslag die op ” workshopje ” kan worden afgewerkt.
     IMG_20230122_132537641.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Nieuw hier" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @noobstoker hangt af van wat voor whiskey je wil maken.  Als je alcohol maakt met een kolom  en daar een Essence door roert dan heb je inderdaad iets wat voor een whiskey kan doorgaan.  ( Is wel beter dan de…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Opruiming 10/15l koperen daalderop ketel" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @murmillo dus geen koper meer ? je gaat Stoppen met whiskey, bourbon , Calvados en cognac achtige dranken ?

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "De Winexpert wijnpakket ervaring" – leuk 3 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "De Winexpert wijnpakket ervaring" – leuk 3 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum vind forumbericht "De Winexpert wijnpakket ervaring" – leuk 3 jaren, 5 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Nieuw hier" – 3 jaren, 5 maanden geleden

    @noobstoker 
     
    Done 😁

  • Meer laden
Profielfoto Vlisbier Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 dag geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

  • Gratis Prestige Essence proeven! Probeer eens iets nieuws

    Door Stookforum 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens