-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 5 maanden geleden
@theresa dat is heel jammer .
Dan missen we het zonnetje in huis.
Misschien is er nog iemand anders die tijd en zin heeft.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Projecten 2023" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@psycat misschien vieren dathij het zolang heeft doorstaan.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Projecten 2023" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@psycat danzig is inderdaad lekker . En het bladgoud maakt het er leuk uitziet.
Bruidstranen maak ik voor iemand die 50 j getrouwd is . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Projecten 2023" – 3 jaren, 5 maanden geleden
Enige wat als thuis project hier op stapel staat voor dit jaar is paar liters whiskey op workshop. En misschien een 2 liter danzig gold en 2 liter bruids tranen op verzoek. En dan is het weer kerst.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Volkoren meel" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@ndre lekker en de simpelste drank om te maken .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte koolblad" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@rumo wanneer je melkzuurbacterie wil kan zout sturing geven omdat juist Lactobacillus het goed doen in een iets zoute omgeving. Denk aan de zuurkool fermentatie van vroeger zoals we deze maakten in een keulse pot in de kelder . Kool… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorbereiding voor kleine workshop in januari." – 3 jaren, 5 maanden geleden
Mooi op schema. 17 dagen 40 punten gezakt.
Komt mooi optijd voor deel destilleren vooraf de “workshop ” voor een finale overhaal voorbeeld en mooi voor bewaartijd voor deel dat mee komt voor een eerste overhaal.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Volkoren meel" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@ndre je kunt het ook volledig vergisten! Dus hele mikmak in gistton en af Stoken gemengt met wat gehakseld stro in kookzak. Om verstikking door koek vorming te voorkomen neem dan een stuk kunstof buis van 50 a 80 mm… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Projecten 2023" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@psycat vam alles is wel wat goeds te maken. Duizend knoop is wel een hoge lat. Dat soort planten kun je het best aanpakken als ze ” jong ” zijn . Dus de zachte delen gebruiken. Je kunt het het… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Volkoren meel" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@ndre er zijn liefhebbers van de wheat whiskey’s . Die zijn zeker naar mijn ervaring goed te drinken als je van volle maar zachte smaken houd Je kunt ook tarwe mout verkrijgen en met een gewoon maischen een beslag maken… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "onderhoud eiken vatje" – 3 jaren, 5 maanden geleden
Zwavelwiek kun je kopen bij Stookwinkel , brouwmaatje of braumarkt . Dat is in tabletten of een soort koord . Dit steek je aan en de rook laat je via spongat in vat stijgen. Na enige minuten ( al na… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "onderhoud eiken vatje" – 3 jaren, 5 maanden geleden
Soda is niet altijd verstandig om in eiken te gebruiken . ( Zoweinig mogelijk soda in eiken gebruiken. !! ) Als je soda hebt gebruikt kun je het beste even met een licht zure oplossing naspoelen . En daarna met… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte koolblad" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@rudy68 neem koolblad wat karnemelk en doe dit in wat meel en zorg dat de temperatuur boven 20 graden is .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Witte koolblad" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@rudy68 je zal warmte , vocht, kool en een voedings bed moeten hebben.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@bazz opletten dat het sg niet boven de 1090 max komt
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 3 jaren, 5 maanden geleden
Echte avond voor de Genepi
IMG_20221231_194323102.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Wilde perzik stook" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@chaos regenwater opvangen. ( Na de 1e bui ben je fijnstof kwijt ) spa of Chaudfontaine .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Oude commerciële alcohol rare smaak" – 3 jaren, 5 maanden geleden
@ghost meet vooraf gewoon . Ph . Meng fe natrium hydroxide erdoor tot ph rond 8.8 zit .
48 uur laten staan. Dan afstoken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mispels ." – 3 jaren, 5 maanden geleden
@lemmy ik heb toch een andere ketel opstelling maar gebruikt dan eerst de bedoeling was ( ik zou eerst met secondaire voorverwarmde ketel stoken ) ik heb een vergist vat uit gestookt en d3ze lowwine warm terug… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Mispels ." – 3 jaren, 5 maanden geleden
@lemmy ik heb toch een andere ketel opstelling maar gebruikt dan eerst de bedoeling was ( ik zou eerst met secondaire voorverwarmde ketel stoken ) ik heb een vergist vat uit gestookt en d3ze lowwine warm terug gedaan in de… Meer lezen»
- Meer laden