Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Murmillo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Murmillo

@murmillo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelsienmash" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Oh je bedoelt sinasappels . Je kunt als je sinasappels gebruikt  ze geschild gebruiken maar ook met schil als ze biologisch zujn . Pulp van maken . Ph omhoog brengen met calsium tot 4,2 .  Spontaan vergisten of gist erbij…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelsienmash" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @benneke appels wassen steeltjes, kroontje eraf . Beste is klokhuizen verwijderen.  In stukken snijden . Even kook erover.  Ph check en zonodig corrigeren . Gist en voeding toe voegen of natuurlijke gisting.   Ph correctie kan beter met calsium dan…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat Bergamotje d’r mee" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust bergamot word op zoch zelfs staand als Maceraat wel gebruikt maar ook in vele andere oude dranken  . Ook zijn er ouzo en pastis recepten waarin het verwerkt is  . Maar ook diverse  likeuren . Er zijn Chartreuse achtige…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost beiden zijn kolommen.  Er ontbreekt een echte koeler.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost die kolom hoort op de kolf te staan een de slang aansluiting zou koelwater door moeten stromen. Hier achter hoort een koeler..
    Ik zie niet duidelijk wat op foto als kolom word gebruikt  .. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Hoe correct gebruiken?" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @ghost kolom  die gebruikt wordt als koeler . Fout aangesloten
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe correct gebruiken?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Foto is maar een deel zichtbaar. 
    Het lijkt een condensor waarbij het koelwater door het spiraal gaat . En niet zoals bij een liebig waarbij de buiten mantel de koel water doorlaat is.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @grensjager2 Een goede drank maken neemt inderdaad aandacht en tijd. En daarnaast een goed basis product en motivatie om ook een goede drank te maken . Als je snel iets op tafel wil zetten en kwaliteit is ondergeschikt aan kwantiteit…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "rum mash zakte In" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @peet ik kan van afstand niet goed zien wat er nog mis is . Beetje vreemd. 
    Inderdaad voeg wat suiker toe. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Op bezoek bij : – x -" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Op bezoek bij : – x -" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    wederom een op bezoek bij .  ” Een gegemberde dag ”  Vorig jaar werd door mede forumlid grensjager2 mij gevraagd of ik hem een beetje op weg wilde helpen met het bouwen van een stookketel en beginselen van het thuis…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Eigen maaksel en vervolg projectje" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @Diederick het is jammer dat de Amerikaanse beschrijving en gebruik van thumper zo beperkt is .  En dat terwijl de secondaire en troisième vaten juist zoveel meer kunnen maar ook afhankelijk van inrichting van het vat. Het gebruik kan als…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Volledige installatie te koop met distillatiekolom 8 secties" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Volledige installatie te koop met distillatiekolom 8 secties" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    Hoi,heb je foto’s van een aantal onderdelen?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo die molens im Schiedam draaien ook voor de beste en meest natuurlijke jonge jenever fabrikant . Daarnaast ook de meest authentieke jenever .  ketel 1  .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @rumo  ah het was meer de geur van licht schimmelend volkoren brood .  Als het goed is krijg je volle warme bourbon met wat zoet en zuur suggestie in smaak. Mais is soms wat lastiger in kiemen.  De popcorn Mais…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "klaren voor distilleren?" – leuk 3 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "klaren voor distilleren?" – 3 jaren, 8 maanden geleden

    @diederrick ajs de drank uitgegist is ligt er een grauw laagje opbodem van ton . Als je alles overhevelt met achterlaten van dat grauwe laagje ( dode gist) dan kun je het gewoon afstoken.

  • Meer laden
Profielfoto Vlisbier Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens