Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Murmillo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Murmillo

@murmillo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Dit is balen…." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Dit is balen…." – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @haak jesse klaver moet maar niet meekijken dat ding meet ook fijnstof .🤫
    Maar het werkt ! 
    Nooit geen misverstanden zoals bij de waterslot staarders .
     
     

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Dit is balen…." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Beterschap.
    Mijn moeder had het ook er paar weken geleden. Maar die had haar smaak gelukkig met een week of twee weer terug. 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Elektrische kookplaat" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @kapisjon ik heb een 10 liter alambiek en sinds kort een 2,5 liter Alquitera die ik op de keramische kookplaat gebruik.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Vodka beslag.
     IMG_20220806_193019683.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    1 week later. .
    Gisting vollop.
     
     IMG_20220806_1940193572.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Volgende whisky stookwijn maken" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @kimikuklinsky zuurte graad en  vegetatie resten maakt verschil.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Volgende whisky stookwijn maken" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @kimikuklinsky zo vers mogelijk en meer ppm  in jou mout . 50-55 ppm. Beste is gewoon zelf mout maken en roken en meteen na schroten beslag maken . rook mout + deel zuurmout  gebruiken . Maischen 45 , 52-55 ,…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Zomer 20.22" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Hoi" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    T500 is van laagwaardig rvs 304 . Niet de 316 of  koper.  Dan is inderdaad beter om met schoonmaak azijn te ontkalken.  35% Zoutzuur kan 304 aantasten.  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @josbos zuurbestendigheid hangt af van edelheid van het metaal. 
    Je spoelt met zoutzuur en je ziet na korte tijd dat het koper weer blank is .dan spoelen..
    Gebruik pbm .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @josbos 10 % werkt maar 35 % is wat ik gebruik in dergelijke gevallen.
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hoe kalk te verwijdren?" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @josbos gewoon zoutzuur.  En dan spoelen met loog. En daarna met helder water.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rumolist ach er is veel geschreeuw en er zijn veel onzin en spookverhalen op forums en internet over dunder. Geblaat over stinkende muck en dunderpits en de een nog rottender dan de ander. En bewering dat er een goed product…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @pikketanus het is niet mijn trukje .elke stoker met een beetje oude kennis gebruikt dit wel in bepaalde gevallen om of hoger ofwat lager extra ” reflux ” / koeling te krijgen.  Oude potstill stokers gebruiken het ook door op…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting snel gestopt" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @rumolist 5 uur en slechts 1 liter is zeer traag. . bruin uitgeslagen drank die overkomt is zowiezo fout. . stook je op koper kan het wellicht te zuur zijn. Ja als een beslag is uitgegist is het het beste…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Dompel koeler op ebay.de of .it 
    Je kunt ook kijken voor een warmte wisselaar bij de schroot handel voor paar euro en een ventilator van de action ervoor zetten .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol uit een mislukt bierbrouwsel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Je hoeft niet elke keer zuur te gebruiken om schoon te maken . Gewoon vaatwasmachine reiniger en heet water. .
     

  • Meer laden
Profielfoto Vlisbier Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens