Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Murmillo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Murmillo

@murmillo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol uit een mislukt bierbrouwsel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @jac gentiaan , hop en gember zijn zeer lastig wegte krijgen . Natrium hydroxide door roeren en daarna ph altijd terug brengen naar waarde 7 of lager. . Daarna met meeste kolom ketels wel zuiver te krijgen. Kan met t500…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Hoi" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Hoi Rini, 
    Welkom op het forum. 
    Ik heb de 2,5l Alquitera vorige week binnen gekregen, en ben helemaal idolaat van dat ding na een paar keer stoken😁. Dus heel veel stookplezier! 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Hoi" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @psycat ja zowel onder als boven. 
    Dan hou je ook makkelijk zelfde niveau . En werkt bet als 1 vat .

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rvs werktafel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Heb ik inderdaad wel even naar gekeken ja, maar is niet te doen helaas. 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Rvs werktafel" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 3 jaren, 10 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zomer 20.22" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @psycat beide vaten verbinden met boven en onder een buis . In ene vat instomen en andere uitstromen.

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Elektrische kookplaat" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Ik heb de eerste periode ook altijd op een kookplaatje gestookt. Ging perfect. Gas hebben we niet, en gasflesjes zijn hier véél te duur.  Toen we de keuken gerenoveerd hebben, heb ik de keramische kookplaat beneden gezet, dat werkt nóg…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Rvs werktafel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Shit, die krijg ik nooit in de auto mee naar Tsjechië 🙄🤔… 
    Jammer, want had ideaal geweest voor in mijn stookhok! 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom op het forum Rudy.
    Wat wil je gaan stoken? Rum, likeurtjes of iets 😃? 

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Hoi Albert, welkom op het forum.
    Recepten zijn altijd welkom, iedereen maakt het anders, en nieuwe inzichten zijn altijd zeer welkom!

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @strauss ik heb in eerste instantie de aardappelen in een pan gezet met water zodat de aardappels ongeveer 5 cm onder water staan. Nadat de aardappelen kapot gekookt waren had ik 40 liter substantie lijkende op ” appelmoes ” na…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aangenaam!" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    Welkom Ed . Veel plezier op dit leerzame forum .
    @alchemist dank voor compliment !
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "aanschaf ketel" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @harculo zo een kolom ketel kun je als je wat ervaring hebt en beheerst de ketel kun je rond de 92% altijd bereiken . Hoge persentages van 92 of 95 % wil niet zeggen dat je een bijsmaak vrije neutraal…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "En het ging een keertje mis / ter lering en vermaak" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @bazz zeker wanneer je tarwe (of vlokken) gebruikt zal je langer moeten maischen op de 52- 55 graden stap of nog beter de 42-45 graden eerst te gebruiken. Haver bevat meer gomstoffen die beter vooraf kunnen afgebroken worden.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke ingrediënten om gin te maken en welke dosering? Wie kan mij helpen" – 3 jaren, 10 maanden geleden

    @janman gin maak je uit basis van graan alcohol . En behoort gestookt een potstill. oude basis  recept van Gin zoals In de manuals uit industrie. nodig voor 5 l Gin : 45 l water , 7,2. kilo grof roggemeel  …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @kapisjon ik stook eigenlijk gewoon vodka standaard aantal overhalen op gekoelde kolom en rectifier . De opbrengst zou 7 a 7,5 liter moeten zijn . Daar ga ik ook gewoon vanuit .beetje standaard vroutine klus. De smaak tja dan moet…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stephan

    Stephan vind forumbericht "Welke gistvoeding voor graanmash?" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden

    @stephan  gemiddelde van 12 gram op 25 liter

  • Meer laden
Profielfoto Vlisbier Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens