-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert laatste vraagje. Hoe veel doe je ongeveer bij een mash van 25 liter?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
@kapisjon zo een beslagje maken is zo klaar en simpel
-
Stephan vind forumbericht "Aangenaam!" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Nu 21 dagen wachten en dan is gisting voorbij . Dan ketel voor vodka inrichten . En een goede vodka ( ook van aardappelzetmeel ) haal je minimaal 3 x over. WORDT VERVOLGT., (Eventueel nog nafilteren over kool of… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Terug koelen tot 27 graden en een Saccharomyces cerevisiae en wat gistvvoedingzout erop
Gist erop. .en na uurtje gist het vollop.
IMG_20220730_195407056.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Na 50 tot 60 min is de aardappel “puree” vloeibaar als water als je een goede actieve moutenzym hebt.
IMG_20220730_174837673.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Wanneer de aardappelen groten deels tot ” soep ” is gekookt afkoelen tot 70 graden en mout erdoor .
Na doorroeren is temp rond 67 graden .
Op deze temperatuur zijn zowel alfa als beta amylase actief . -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
op 30 kg aardappelen gebruik ik 7 kg gerste mout.
Even tussen stenen grof malen.
Beste is mout vlak voor gebruik te schroten. Ongeschroot is beter houdbaar dan geschroot.
IMG_20220730_162850919.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Mout van gerst wat je niet te heet eest heeft actief enzym waarmee je zetmeel kunt omzetten .
( Er zijn ook winkels waar mout te koop is maar adressen zul je moeten navragen !) -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Hierna koken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Na spoelen goed hakselen .
Gewoon draad eind met een rvs geslepen strip.
IMG_20220730_142702883.jpg -
Robbert posted a new topic "Zo simpel is vodka beslag ." – 3 jaren, 11 maanden geleden
Mensen doen vaak net alsof dingen als whiskey en vodka maken zo moeilijk en veel werk is . Filmpje en foto verslagje van simpele whiskey is er al . Er zijn meerder manieren van vodka maken van graan , mout… Meer lezen»
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert super, dan ga ik wat bestellen van dat spul, en neem ik wat van die tabletten mee als ik de kruidvat weer eens van binnen zie 😃.
-
Stephan vind forumbericht "Welke gistvoeding voor graanmash?" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan dat is hetzelfde
-
Stephan antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert is diammonium fosfaat hetzelfde als Di-ammonium hydrogen phosphate ?
-
Stephan vind forumbericht "Welke gistvoeding voor graanmash?" – leuk 3 jaren, 11 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan dap os diamoniumfosfaat.
Een mineralen sup kun je gewoon de pil van het Kruidvat voor gebruiken . Gaat om koper , mangaan, ijzer e.d. -
Stephan antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@robbert thanx. Die 53 graden stap heb ik wel gedaan ja. Welke mineralen suplimenten zou ik moeten hebben dan?en de DAP, is dat dit https://www.laboratoriumdiscounter.nl/en/di-ammonium-hydrogen-phosphate-98-extra-pure.html ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke gistvoeding voor graanmash?" – 3 jaren, 11 maanden geleden
@stephan wanneer je bij maischen ook de 52-55 graden gebruikt worden eiwitten afgebroken tot aminozuren en isi principe voldoende voeding aanwezig voor gist.
Een beetje dap en mineralen supliment extra kan geen kwaad . - Meer laden