Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Murmillo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Murmillo

@murmillo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais tbv whiskey" – 3 jaren, 2 maanden geleden

    Je kunt de pech hebben dat het vochtig is geweest en muffe bijsmaak heeft. Verheid is belangrijk voor goed product mais wat lang in pakhuizen heeft gelegen of in silo’s opgeslagen zal niet gelijk verkeerd zijn maar de smaak zal …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mais tbv whiskey" – 3 jaren, 2 maanden geleden

    Voor een paar euro meer heb je mais bij  demolenwinkel.nl Dan ben je zeker van een goede kwaliteit. Diervoeder is niet slecht maar kwaliteit is niet constant, kan meer vuil bevatten, mijt  en wordt vaak anders opgeslagen alvorens verpakken.   Gestort…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 2 maanden geleden

    @rino3-5 als er nog gisting is zou het beter zijn nog even tijd te geven en niet teveel het vat te beroeren. Kijk daarom op andere manier dan alleen naar waterslot of er nog actieviteit is.  ( Waterslot is geen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 2 maanden geleden

    @rino3-5 als er nog gisting is zou het beter zijn nog even tijd te geven en niet teveel het vat te beroeren. Kijk daarom op andere manier dan alleen naar waterslot of er nog actieviteit is.  ( Waterslot is geen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Let op!!! Suikerriet Melasse project 2022 Ophalen Vandaag 28 Mei!!!" – 3 jaren, 2 maanden geleden

    @sjanzie 
    Stuur mij maar even een mailtje met de hoeveelheid die je graag wilt en wanneer je langs zou willen komen. 
    Dan krijg je de afhaalprijs van 20,00 per jerrycan van 10 liter/14kg
    Graag mailen naar [email protected]
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Dunder" – 3 jaren, 2 maanden geleden

    Dunder en muckpits zijn niet meer van deze tijd en geven nooit een zelfde of een zekerheid in goede resultaten. Al meer dan 70 jaar geleden is analyse gedaan van  wat toegevoegde waarde geeft aan rum. Stoffen als  benzylbutanoaat ,ethylbutanoaat…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rinus55 Bailey is op basis van een Ierse whiskey dus al gauw zal een vollere smaak meer doen dan klare alcohol. Ierse whiskey is ochtend een beslag maken en 3 x 3 uurtjes stoken. Dus niet echt moeilijk of omslachtig …   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rinus55 nee ik heb nooit een roggebrood recept geplaatst.   En ik zou het ook niet aanbevelen. Ik gebruik zelf verse producten.  In bijna dezelfde tijd als zoiets bereiden als dat roggebrood recept kun je ook een goed product maken ….   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – leuk 3 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – leuk 3 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – leuk 3 jaren, 3 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo inderdaad het is zeker niet een recept van mij. Ik gebruik uitsluitend verse producten nooit eindproducten . En zeker niet met zout en commerciële stabilisators  en conservering middel.  Roggebrood vergisten is gelijk aan de gft bak vergisten .  zonde…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rino3-5 ja ongeveer 21 tot 28 dagen is normaal

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "M n aller eerste keer suiker wash destilleren," – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rino3-5 7 gram red je het niet mee. Je zal tussen de 70 en 120 gram droge bakkersgist nodig hebben afhankelijk van het  soort beslag  .  Bij rogge / mout is beter om hoog te pitchen.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mountain Dew" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rumo de vrijheid, de Walvis, de zwaluw zijn wel de top leverancier van het land van vers spul. Nee inderdaad geen reclame maar gewoon vaststellen van een feit.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergeten stookwijn 3,5 maanden oud" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @gleneddy als ik een stookwijn maak weet ik wanneer ik moet afstoken .  Als om een of andere reden het buiten planning komt te vallen gooi ik het weg .  Een flesje allesreiniger is goedkopere dan 50 liter te verstoken…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergeten stookwijn 3,5 maanden oud" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    Je kunt het stoken en je toilet mee ontsmetten.  
    Of voer de stookwijn aan het toilet.
    Te lang gestaan.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hollandsche CCVM ketel" – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @rvdh her is wat lage opbrengst. 
    36 -38 kg mout /graan levert 10 liter whiskey van ruim 40% 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraag, ik heb een boiler 80 liter waarvan ik mijn eerste ketel wil gaan maken." – 3 jaren, 3 maanden geleden

    @haak ik had het over in het algemeen betreft de bouw dat er soms de meest  mooie creaties zijn . Maar niet altijd over functionaliteit nagedacht. 
    Ik doelde niet op jou ketel. @Haak

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vraag, ik heb een boiler 80 liter waarvan ik mijn eerste ketel wil gaan maken." – 3 jaren, 3 maanden geleden

    Diameter buis van 54 mm hoeft niet te dun te zijn .  Lengte en vulling maakt uit  . Totale interne condens oppervlakte dus . Daar tegenover de verhouding van toevoer energie en Flow. Evenals de bouw vorm altijd nadenken hoe…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Vlisbier Profielfoto Wout

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 dag geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 6 dagen geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 1 week geleden

  • Gratis Prestige Essence proeven! Probeer eens iets nieuws

    Door Stookforum 1 week geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens