-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Airstill infusion basket" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@profiteur als je zoekt onder ,” prototype ” hier vind je ook dingen die ik o.a. heb gemaakt voor die t500 ketel.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "1e stook troebel wit" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@dutchie het is mogelijk oorzaak zoals alchemist schrijft maar ook kunnen het magnesium zouten zijn of restanten van conservering middel. Pakken wijn van liddle is niet altijd een hoge kwaliteit. Het zijn vaak wijnen die gevriesdroogd vervoerd worden en op… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Airstill infusion basket" – 3 jaren, 4 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Airstill infusion basket" – 3 jaren, 4 maanden geleden
Een aantal jaar geleden had ik deze al eens laten zien. Een plaatjes rvs rond 170 mm 3 draadeinden rvs. 6 rvs moertjes Plaatje kun je op verschillende hoogtes zetten . Als dubbele bodem tegen aanbranden. Als passeer tafel …. Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste maalk in een decennium+" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@psycat zijn ook prima voor het maken van giststarter of gist .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste maalk in een decennium+" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@psycat bramen struikje in tuin zetten en die gebruiken . . Werkt prima
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste maalk in een decennium+" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@odevie . je bedoelt je wil aan suikerbeslag tijdens vergisten kruiden mee laten gaan in de vergisting ? Dat is natuurlijk mogelijk is maar net wat jou doel is . Hoewel je met suiker wel weer compromis maakt aan eind… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Projecten 2023" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@drankdier voordeel van de pit pit product is dat deze altijd uit zelfde Import komt . Angelica is even als bijvoorbeeld de alsem nogal afhankelijk van uit welke streek het komt . Bodem en klimaat zijn belangrijk voor kwaliteit. Op… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste maalk in een decennium+" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@psycat kan een infectie zijn geweest op de sinaasappel zest . Een soort schimmel /gist die de saccharomyces ceraviciae om zeep helpt .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "PITCH RATE CALCULATOR grainfather app" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@stephan-franken er zijn veel verschillende gisten . Daarbij iok verschillende pitches.
Je kunt niet van 1 dezelfde ratio afgaan . -
Robbert vind forumbericht "Nieuw lid" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Beginnende hobby stoker" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@geronimo voldoende voor loop weggenomen en optijd gestopt?
Geur van naloop ? -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@alchemist bij omgekeerd maischen is wel van belang dat je nauwkeurig werkt en niet door de 72 gr heen schiet . Tussen de 65 en 70 graden worden de complexere ketens in kleinere stukken geknipt waardoor de alfa en ook… Meer lezen»
-
Robbert vind forumbericht "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – leuk 3 jaren, 4 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@kevin in principe moet het geen probleem wezen .
Er is voldoende diastatisch vermogen.
Alleen maisschen geeft wat een ander schema.
Niet alleen de 45 gr stap maar ook beter is de alfaamylase stap voor de beta aan te spreken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@alchemist gebruik je gewoon haver of gebruik je haver vlokken ? Ja haver geeft een vollere en zachtere afdronk . Het is wel zo dat met haver evenals rogge iets miet aanpassen in maisschen. Ook de hoeveelheid water bij maïschen… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@rumo tja er zijn mensen die stug doorgaan ondanks vele tegenvallers in het gebruik van commercieel gehypte ketels .
Zonde van tijd en product.
Ouderwetse methode blijft bewezen altijd wel te werken.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Blijft gisten" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@maart229 ook turbo gisten kunnen soms wel slepende gisting geven. Het zou temperatuur kunnen zijn maar ook te oud gist. Gist wat te warm is geweest lin opslag. Maar de betrouwbaarheid van gemanipuleerde gisten is zowiezo discutabel. Daarnaast de zogenaamde… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Blijft gisten" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@odevie een correctie gedaan op ph met natrium bicarbonaat is niet altijd de juiste keuze Te grote hoeveelheid natrium bicarbonaat ineens kan ook oorzaak zijn van vertraging in gisting.. keuze van ph correctie middel is niet alleen grote van correctie… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 3 jaren, 4 maanden geleden
@rumo inderdaad 2 gekneusde koffie bonen om mee te beginnen per liter . Koffie heeft even als geroostere cacao trouwens sterk kleurende werking. En een blendend smaakje in rum wat niet snel overneemt
- Meer laden