Vond forum berichten leuk

Het kleine vaatjes topic

Dat houtrijping van toegevoegde waarde is voor een drank is iets wat de mensheid al een geruime tijd ontdekt heeft, in onze hobby wordt vaak gebruik gemaakt van houtsnippers of blokjes om de afgifte v...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Mancave overpeinzingen

Ik heb ook geen mancave 😓 . Een hoekje achter de aardappels schrapmachine , steamers , fruit centrifuge , fruit pers en honing sliger staan mijn koperen vengeance , mijn rvs melkbus Kolom ket...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Mancave overpeinzingen

@mccorner zo'n ouzo luchtje is ook niet verkeerd in je badkamer, en zit je dan op de pot naar je ketel te kijken?(geen foto AUB 😆 )

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum

@alchemist misschien dat die bacteriën toch nog aardig wat afbreken en zo SG nog verder verlagen, maar dat dat zo veel kan schelen is idd aanzienlijk..

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum

@alchemist ik had Ommers in mijn rum van dat dunder vervang goedje gebruikt wat ik kreeg . donderdag was ik de mash wezen stoken . ook het andere vat zonder dat goedje maar het is een heel verschil. D...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: Vraag over reiniging bodem smartstill

@patrickvink ik heb wat de stookwinkel de 2.5 liter ketel noemt daar gaat tot aan de rand 3.8 liter in en tot aan het eerst plateau 3 liter. Ik gooi er dus max 2.5 liter stookwijn in(of maar 1 liter)....

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@shelby197888 als je al een t500 hebt voor alcohol is het zowiezo handig om het tekort komen van het apparaat aan te vullen met een ketel waar je optimaal smaak mee kunt stoken . Een veredelde koffie...

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Whisky uit 1965

@robbert fijn dat hij het wil verkopen aan mij. ik woon in Twente, zal je proberen mijn adres te mailen groeten, @ndré🥃😎

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden
RE: Whisky uit 1965

@ndre ik vraag na wat hij vraagt voor deze  IMG-20220315-WA0013.jpg

In forum Vraag en aanbod

4 jaar geleden
RE: Snoepjes likeur.

hey RuMo, dank voor je reactie. dit was ook zo maar een klein experimentje. heb er in totaal na verdunning tot 40% 1,7 liter aan overgehouden. Moet zeggen dat het de dag erna 100% beter smaakte. Norma...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@mauser ik kwam laatst een flesje druivenlikeur tegen van 3 jaar terug en de smaak was echt verbetert. Ik weet niet of dat ook met een snoeplikeurtje het geval is maar het is altijd te proberen. Ik mo...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@mauser we zien wel vaker dit soort experimenten voorbij komen op het forum van pepermuntjes tot drop en zo. Maar verwacht er niet te veel van, sommige noemen dit Margriet/ Libel roer receptjes(waar o...

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@johnnieboy ja, en voor normale vervuiling een vaatwasblokje en voor dikke aanbaklagen vaatwasmachinereiniger.

In forum Stookforum

4 jaar geleden

@shelby197888 ik zelf zou geen eens overwegen om daar een smartstill voor te gebruiken. Er is zoveel beters te koop wat veel meer geschikt is daar voor. Bijv. een alquitara.

In forum Stookforum

4 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

@stookforum zoals jij het beschrijf lijkt het wel op glycerine maar dan met een appel smaak. Hou ons op de hoogte.

In forum Bier, Wijn en overige dranken

4 jaar geleden
Pagina 103 / 147