Vond forum berichten leuk

RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

@dumo biologisch was juist mijn onderscheidende vermogen, ik was de eerste en enige gecertificeerde leverancier van bio brouwingredienten. De grote brouwwinkels kunnen groter inkopen en krijgen veel b...

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Wanneer heet iets brandy, eu de vie, cognac, etc etc

@psycat Kleine aanvulling is misschien handig. In Schotland wordt het zonder de 'e' geschreven, Whisky. De reden dat de Ieren gekozen hebben om toentertijd een 'e' toe te voegen had te maken met de sl...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Ketel erbij kopen ...

@baukrrhh is goed hoor !

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@baukrrhh Ja en anders ik wel. Ik kwam hem op een andere site tegen: maar zie al dat jullie hem goedkoper gevonden krijgen.

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@baukrrhh gaat er uiteraard komen! Gaat nog wel even maandje of 1,5 duren!

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@paolo haha ja! Ben ook heel benieuwd, even plaats maken....

In forum Stookforum

5 jaar geleden

@baukrrhh volgens mij is het deze:

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Diastatische mout maken

@Robbert De filmpjes zijn erg leerzaam, en sinds ik de kant en klaar pakketjes met kruiden voor jouw tiny projects aanbied wordt er geregeld besteld, ik geloof dat er een hoop mensen druk mee zijn en ...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Groeten uit Rotterdam

@roeier, welkom. Eindelijk weer eens een nieuw lid uit de beschaafde wereld 😝

In forum Stel je even voor...

5 jaar geleden
RE: Heel veel vragen, van een onzekere nieuweling

@rumo er wordt al vele jaren meer drank gedronken dan het tijd heeft om zelfs de echte natuurlijke veroudering te krijgen . Er wordt in de industrie veel verschillende methoden toegepast . Ook wordt...

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@robbert, dat "kunstmatig "verouderen wordt al heel veel toegepast, is het je wel eens opgevallen dat er bij commerciële whisky's bijna geen jaartal meer op de fles staat.

In forum Stooktips

5 jaar geleden

@dutchgold er zijn diverse manieren van veroudering bekend , gewoon natuurlijk , warmte en kou wisselen , langere tijd au bain marie zetten , met UV. En IR , chemische verouderen en in Rusland doen ze...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Hulp met ruwe stook T500

Hoi, de temperatuur houd je tussen de 50 en 60 graden. Nu is je koelwater veel te heet geweest en heb je waarschijnlijk in recordtijd de alcohol er uit gestookt. Houd je de temperatuur tussen de 50 en...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Ontsmetten

flesjes worden gereinigd met warm water en een borstel, vervolgens gaan ze de vaatwasser in. Vlak voor het bottelen ontsmetten ik alles nog eens met Starsan. Hierna niet meer afspoelen. Al mijn verg...

In forum Stooktips

5 jaar geleden
RE: Invertsuiker maken

Bij Van der Kooy 2.15 euro per 100 gr ... bij laboratorium 5.25 euro voor 1 kilo Voor de rest weet ik er weinig van en ja bij Robbert ben je aan het juiste adres . Stoken zit in zijn bloed, en creativ...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
Pagina 145 / 147