Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Vraag over gist Als je al een distilleerketel hebt, zou je geen alambiek nodig hebben. Wat voor ketel heb je? |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Van wie heb ik deze spookzending kussens ontvangen?
|
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Alcohol percentage berekenen Ik heb hem effies rechtop gezet 😉 |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Heb je wel of niet methonol bij zuivere stookwijn? Hij lijkt er ook nog een klein beetje op... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Upgrade van Smartstill original Graag gedaan en strak plan man! Niet lullen maar ketel vullen!! 😉 😉 |
In forum Mijn installatie |
8 jaar geleden |
|
RE: Van wie heb ik deze spookzending kussens ontvangen? Jeetje Chris, die waren echt goed slaap-dronken.Doet me denken aan een youtube filmpje van jaren geleden in NL: Twee knullen die met een gestolen auto gingen tanken. Tja, ook die rijdt niet op lucht e... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Upgrade van Smartstill original het genoemde residu als de ABV nog maar 10% is, kan dat zomaar een liter of 3 zijn als ik met 4l begon? Ja, klopt. Als je stookwijn bijvoorbeeld 12% ABV bevat, haalt je still die eruit,samen met wat d... |
8 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse basis recept Klinkt als een klein offer, in ruil voor al die hemelse liefde die je er vast voor terugkrijgt, gewoon zo: Bam! in je glas! hahaEn daar voorafgaand een dik jaar op moeten wachten...respect! |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Upgrade van Smartstill original Klopt Erik, elke machine, ook smart stills moet je even leren "aanvoelen". Als je bij een smartstill een geluid hoort wat klinkt als "klok klok klok...", dan geeft dat ook aan dat je stook op zijn ein... |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Owww...was ik nu maar naar specsavers gegaan...2e bril gratis... ik vond het smaakverschil ook fors... |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Heeey Ijsvogel, "excuses"zijn niet nodig, je verricht goed werk! Technisch en administratief een hele toer dus respect men! Sjoebi, hartelijk welkom hier en interessante ketel heb je. Ik ben zeker ben... |
8 jaar geleden |
|
RE: Upgrade van Smartstill original Harry; Mijn advies: Start met 2 of 4 liter uit gegiste stookwijn (die ook iets zurig ruikt), stook het, gooi de voorloop weg,- half borrelglaasje is voldoende, Stook nonstop door tot je op 12 - 10% z... |
8 jaar geleden |
|
RE: Heb je wel of niet methonol bij zuivere stookwijn? sulfiet,is die na het stoken weg? Ik denk dat er van elke chemische verbinding er wel iets (een uiterst minimale hoeveelheid) meekomt in het distillaat. Alleen een laboratorium kan hier duidelijkheid ... |
In forum Stookforum |
8 jaar geleden |
|
RE: Upgrade van Smartstill original Nou Harry, 4liter keteltje. 25 liter wash, 1 liter weg maakt 24L.( ivm residu/bezinksel in je mashton), zijn dat 4x6=24 dus ..6 x stoken. En 45% is bij air/smartstills een uitstekende score. Dus nog 6... |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Paolo, leuk keteltje man! Knappies gedaan. En kom maar op met je vragen hoor. Liefst in de daarvoor bedoelde topic onderwerpen. En als je denkt dat jouw vraag uniek is, maak je gewoon zelf een to... |
8 jaar geleden |