Forum antwoorden aangemaakt

RE: bakkersgist vraagjes

Ik sluit me aan bij Suzevoke: Bij stookwijn (turbo) vergisting geen zuurstof toevoegen en niet roeren.(Doe je dit wel dan frustreer en vertraag je de fermentatie). Bij bierbrouwen juist wel beluchten ...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

MacCorner, welkom! Borrel met kaas, prima combi.

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden

Troet, ik zit te denken aan de visserijdagen in september, Den Oever, Noord Holland. Of iets in die trend. Ik hou het in gedachten, is een heel gaaf idee. Kan zijn dat het illegale aspect van stoken e...

8 jaar geleden

Om jou als ruwe diamant te slijpen.... goed idee,alleen je bent al zo geslepen,hahaTroet, help Lummelientje!

8 jaar geleden
RE: Danzig goud water .

Voor moonshine met een gouden randje...

In forum Likeuren

8 jaar geleden
RE: Gistvat temperatuur

Klopt,Gompie. Omgevingstemperatuur heeft invloed.Ook met stoken merk ik het dat de temp. ineens over de 80 staat en ik terug moet schroeven. En andersom als het weer kouder wordt. Ik zou me er niet al...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Bouwverslag vermogensregelaar

Hierbij nog van mijn kant de complimenten voor jullie prachtige werkstukken. Professionele look en het werkt ook nog. Top!

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden

Wat leuk Troet! Je bent van "vele markten" thuis. Maar dat stoken en roken op een evenement, hoe stel je je dat voor?Grote ketel? Klein? Heb je stroom nodig? Sowieso kun je op de BBQ helemaal losgaan....

8 jaar geleden
RE: Smartstill ervaringen en tips

Graag gedaan man. Stook ze en Cheers alvast!

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Pas op, sommige onregelbare airstills hebben ook een groter vermogen en dan is het zeker nodig. AIR-still (standaard onregelbaar), 750 watt continu vol vermogen, speciaal voor zuiver water distillere...

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Heel makkelijk, Mick. Is ook gewoon 230V. Heeft het zin? : Nee, totaal niet, je helpt de CE goedkeuring om zeep, hij draait hard nonstop (onnodig veel geluid). Mijn advies: niet doen.

In forum Stooktips

8 jaar geleden

Ik kan van de regelbare smartstills niet vinden hoe ze werken: regelen ze damptemperatuur of kun je vermogen instellen? Wat is het verschil tussen smartstill Mark II en Mark III? kun je een niet regel...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Tamme kastanjes

Je hebt 200 gram kastanjes per liter likeur nodig. 1. kastanjes roosteren en pellen 2. kastanjes verkleinen in stukjes van 0,5cm en 8 tot 10 weken in 45 – 94% alcohol laten marcereren (bij 45% alkohol...

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Bolero drank

Top man,now we wait... Cheers!

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Bolero drank

Hi Firewalker, Bolero betreft een suikervrije limonade essentie. Of het er voor geschikt is kan je nu checken. Wat er bij 92% abv gebeurd na een maand is ook weer uitproberen. Je zal het daarna toch m...

In forum Recepten

8 jaar geleden
Pagina 177 / 237