Forum antwoorden aangemaakt

RE: Airstill procedure

Graag gedaan. Ja, stookwinkel verkoopt ze ook.Een handje vol is voldoende voor een smart/air-still van 4liter.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Airstill procedure

Kooksteentjes zorgen ervoor dat als je air-still net iets te hoog in temperatuur staat ingesteld, je overdruk krijgt in je ketel. De steentjes absorberen die klappen zodat de kop niet meteen van je ke...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Stook Avondturen Ray

Raymond, lekker bezig man. Gebruik voor rum melasse wel een aparte gisting emmer want je krijgt de penetrante lucht er nooit meer uit. Cheers alvast 😉

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Troet, Bob en iedereen die ik nog niet welkom geheten heb, bij deze, wees welkom.ChrisV, dit virus is te beheersen bij regelmatig alcohol stoken. En keuren. Zwaar leven... ach, we trekken die kar wel ...

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: op zoek naar een keteltje

Gebruik:Zet de ratten aan de onderkant van het vat, en voeg een beetje water onder de ratten, verberg de versnellingen op de ratten

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Eerste stook na pech

Nee, nog nooit gedaan. Ik gebruikte meestal vodkastar turbogist 6kg suiker op 21 liter 28graden kraanwater en liep na distilleren nog wel langs een actief koolfiltertje. Prima neutrale alcohol. Koolde...

9 jaar geleden

Overhevelen ben ik al jaren geleden mee gestopt. Als je een handig kraantje onderaan je tonnen hebt, zal alle residu netjes op de bodem blijven. Smaak/geurverschil: niet merkbaar. 😉

9 jaar geleden

ReneR, zonde van alle schade, soms gaan dingen zoals ze gaan. Wie weet kan het gerepareerd worden. Als je tevreden bent met smaak en geur is nogmaals filteren niet nodig toch. Sterkte met belasting be...

9 jaar geleden
RE: Het forum is jarig op Valentijnsdag!

@Nimrax aangemeld op 14 november 2016. Tja,de tijd vliegt. Iedereen van harte gefeliciteerd namens mij en ik hoop ook dat het nog lang blijft bestaan. Cheers!

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: wat heb ik verkeerd gedaan

Nimrax dus dat het een wit melkachtige kleur is is normaal ? Veranderd deze dan bij het stoken ? Je distillaat zal gewoon mooi helder zijn. Wel langs een koolstof filter met actieve kool laten lopen, ...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Hoi Rene, in klaringsmiddel zit wijnsteenzuur, onder meer. Dit kan eigenlijk niet bederven. En het zakt ook naar de bodem van je vat dus. In principe kun je het gewoon gaan stoken.Doorgaans hoort je s...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: mijn eerste sugarwash , mijn eerste stook

Goed en lekker bezig jongens. Kleine tip nog: Als je huisje echt naar stookwijn gaat ruiken:* Verwijder het rode dopje van je waterslotje, steek er een tuinslang in, * hang het uiteinde uit een raam...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018

Natuurlijk kunnen we ook net als vorig jaar een “gewone bbq organiseren” Psies, niet te moeilijk, vorig jaar was al perfect. Liefst weer met Betweter+Ria erbij. ... en ja, ik hou Lummel onder controle...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

@Rene, azijnsmaak hoef je niet bang voor te zijn. Je spoelt het toch sowieso na met warm water? En ik ken het, veel te veel onnodige shit aanschaffen(mijn lab-kast ligt er vol mee) en dan het nooit ge...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Gist, Gist, Gist

Klopt @Rene, het zijn laboratorium waardes. In de praktijk hebben veel omstandigheden invloed op je brouwsel. Mijn tip: Probeer het "aan te voelen", zoals de beste chef-kok kookt op gevoel. Harde rege...

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
Pagina 180 / 237