Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Een weekend stoken, wild eten en genieten, wie gaat mee naar Zweden? En niet al te lang, je wordt zo ZEN dat je er eigenlijk nooit meer uit wilt. Cheers 😉 |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn Grainfather Nou Willem, ik heb jou toch ook super happy zien zijn met je T500 en ja, je bent "fucked up"met het ms-virus. Rest your case. Mijn aanhang rond mij heen heeft ook geen problemen met stoken en kopen su... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Galia meloen... En dan je cognac erbij. Zo is het wel weer te doen. |
9 jaar geleden |
|
RE: De stand van zaken, en mijn geklooi met mijn grote vriend de T500…..Proost!!! Willem, je bent al een echte moonshiner haha. Klein dingetje: Alcotec 48 geeft een zure bijsmaak en eigenlijk zonde van de kwaliteit van je opbrengst. Verders Cheers man! 😉 |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn eerste stooksel. Nu nog enkele maanden er van afblijven en dan … PARTYYYYYYY!!! Zoo goed bezig! Ziet er super uit! |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn stookketel Ok,tja, een Alc. dobber en een maatglas kunnen er ook nog wel af.... |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn stookketel @Willem, wat een leuk succesverhaal en zo te lezen heeft het stookvirus jou ook gegrepen. Nu nog een refractometer 0-80% (+-30 euro) en je bent helemaal een baas! Toppp!! |
9 jaar geleden |
|
RE: "Dansende" ketel top @Jantje, klopt. Alleen sommige smart/airstills kunnen overdruk niet hebben, dan kan je een scheur in je rvs ketel krijgen. Hierover klaagde men op het vroegere forum van brouwwinkel. Die hebben daarna... |
9 jaar geleden |
|
RE: "Dansende" ketel top @Freek, top man! Probeer je ketel af te stemmen op 78-79 graden.(Exacte kookpunt alcohol:78,37 graden). Als dat lukt want je ketel is ook best wel een beest van een ding. Succes en ben benieuwd hoe he... |
9 jaar geleden |
|
RE: Moonshine Muziek. Willem,Dit is "stook jargon". Lummel bedoelt hiermee het geluid wat je ketel maakt tijdens de stook... Cheers 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Vergisting gaat mis. Help! Erwin, die melkzuur was wellicht geen goed idee. Niet teveel meten maar gist erbij en gaan. Ik denk dat als je niks doet, het toch nog goed komt. ChrisV is onze fruit expert. Hij weet vast wel een tip... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Vakantie Gelukt. Nu was dit 2kg van een druif van de buren die over de schutting hing en het was voor deze zoetzure krengetjes tijd voor een laatste rustplaats. Met respect voor Chris, ik vond dit al een werkj... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Willem, ik gebruik een smartstill markII van 4 liter en voldoet voor mij in elk geval prima.Voor jouw eerder genoemde plannen is de T500 wel een aanrader.Ze zijn ook vaak uitverkocht dus check de stoo... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Willem, het is een win win win situatie. Je weet zelf dat er niets inzit wat niet moet en juist dat voorkomt een vroegtijdige pijnlijke dood zoals je met bijvoorbeeld commerciële tabak hebt. Stom ver... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Hoe Turbo (??..) is turbo gist Dan denk ik: die 2 dagen kunnen er ook nog wel bij. Geen haast. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |