Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Veiligheids tips topic Volledig mee eens! Hang een blusdeken in je stookruimte, tenzij je buiten stookt, dan is een volle emmer koud water al dik ok.Co2 blusser bij vuurstook. Refractometer om te hoog alc.percentage te voor... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
Veiligheids tips topic Lummel 0 Veiligheid zou eigenlijk een apart topic moeten zijn en zelfs een vast topic. Veel veiligheid kan je kopen voor een paar dubbeltjes per stook. Bijvoorbeeld gebruik voldoende koelwater zod... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: "Dansende" ketel top Toch wel interessant, met een air/smartstil heb je dit ook als de tempperatuur te hoog staat. Dan komt even de kop met ventilator omhoog en na een "diepe zucht" gaat ie dan weer verder.Dan is de inhou... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Waarom zelf stoken? - Mijn ervaring... Rob, goed bezig en ik heb je zwaar onderschat. Man, je bent echt goed bezig! Top!! En Cheers!!! (we willen geen breaking news:moonshiner blaast zich op/vergiftigd etc.). Dikke duim voor je! Vakwerk! |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: goed gedaan ? 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: goed gedaan ? Dan hebben we het over de hogere alcoholen die nagenoeg verwaarloosbaar zijn en je afhankelijk van de gebruikte gistsoort, dit niet terug zal proeven in je eindresultaat. Mits je stopt met stoken bij ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Waarom zelf stoken? - Mijn ervaring... Rob, we vertrouwen op je intuïtie en dat je als potentieel vakbroeder er weloverwogen en verstandig bij handelt. Dat stelt ons gerust. Geef even een update 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? RTL programma: Helemaal het einde. Gisteravond hun nieuwste Chileense wijntje achterover getikt en owww....jongens en meiden...wat slecht! Overkill aan sulfiet. Ik ben vanaf dat ik zelf stook nooit me... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Waarom zelf stoken? - Mijn ervaring... Ik sluit me volledig aan bij Chris. Doe het veilig. Anders: doe het niet. Please! |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: we zijn in het café,dus bar babbels. Chris, maak je daar maar niet al teveel zorgen over, ookal is het ok dat je alert bent hierover. Vanuit mijn bronnen uit het verleden(nl-rijksoverheid) kan ik iedereen op dit moment in elk geval gerus... |
9 jaar geleden |
|
RE: goed gedaan ? @Monoblock: Dat is dus het "nagellak remover effect" waar Munckerick het over had. Heb je bij een smartstill/airstill nagenoeg geen last van omdat het max 4 liter keteltjes zijn. |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Moonshine Muziek.
|
9 jaar geleden |
|
RE: goed gedaan ? In het kader van alcohol weggooien is dat eigenlijk wel een beetje een vorm van verspilling bij suikerbeslag vergisting.Afhankelijk weer met welke gist er gebruikt is.En ja Bertus, bij fruitvergisting... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: goed gedaan ? @Bertus2, ik gooi helemaal niks aan voorloop weg bij suikervergisting. Wel stop ik bij 10%. Om zo de lagere alcoholen te omzeilen. En probeer vooral meerdere soorten gist. Cheers man 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Hallo, Bertus stelt zich voor Chris, wat ben je toch een super foute vader hahaha en ja, ik zet zo weer een ketel aan...Nim stookt doorrrrrrr........ |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |