Forum antwoorden aangemaakt

RE: Stel je even voor

Hoi Jos, wat een mooi ding man,compliment. Stookwijn met turbogist is na 7 dagen tot soms wel 14 dagen pas uitgegist. Na gistdag 6/7 heb je het beste rendement. Alcohol stooktemperatuur 78.37 celcius ...

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hoi Bombadil, welkom! En over veel dingen is alles al geschreven maar dat heb je al kunnen zien. Domme vragen bestaan hier eigenlijk niet dus ga lekker los.Veel plezier

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: forum test topic (alleen om te testen)

Klinkt als een plaag. Wel interessant een kijkje in de digitale keuken van het stookforum.Respect voor al dit extra werk en tijd die erin gaat zitten.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Invertsuiker

Yesss, graag gedaan. Moet eigenlijk een experimentjes topic komen.Zo heb ik eens een volledige tas met jaren oud Sint Maarten snoepgoed in een ton vergist.Die shine smaakte ook echt naar snoepjes. Was...

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Invertsuiker

Ik heb een experimentje gedaan: 1 turbogist vat MET invert-suiker1 turbogist vat ZONDER invert-suiker Na 7 dagen gisting heb ik ze beiden gechecktt. Verschil: geen. helemaal niks. Dus waarom zoveel we...

In forum Recepten

9 jaar geleden
RE: Niels zijn ketel

Niels, Prachtig ding,mag je trots op zijn !

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Niels zijn ketel

Ja, Gompie, klopt. Pas bij gistdag 6 merk ik dat het minder zoet is en er meer alcohol opbrengst is.

9 jaar geleden
RE: Verdunnen????

Klopt Martijn, ik mix het tegenwoordig ook gewoon met kraanwater. Zuiver water is idd voor de likeuren die moeten huwen,lageren,op smaak komen door de loop der tijd. Zover komt het bij mij echter nooi...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Donkerbruine basterdsuiker

Yess you can! Elke suikersoort kan vergist worden en het soort suiker kan de smaak beïnvloedden. Het is alleen vaak duurder als grondstof en moet je zelf afwegen wat het waard is. Wel handig om van el...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Verdunnen????

Hoi, het allerbeste is zuiver water, wat je uit kraanwater kunt destilleren.

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht

En dus kon je niet doorstoken toen die klojo bij je was en schopte je eerste onvergetelijke stook ervaringsgevoel in de war. Nu snap ik wel waarom je vrouw in een deuk lag. Omg...

9 jaar geleden

Dan zeg je tegen ze: Die zijn allemaal van Nimrax. Ik koop ze om en je zit safe!

9 jaar geleden

Klopt! En trouwens, er zitten er toch effe een paar douane chefs in Rotterdam vast inzake cocaïne smokkelpraktijken. Dus die hebben echt geen tijd voor ons hoor. Ze zijn druk joh. En anders moeten we ...

9 jaar geleden

Heeyyyy, we zijn moonshiners he? Je mag,meen ik momenteel 250 liter wijn maken per maand. Legaal.

9 jaar geleden
RE: Mijn destilleer installatie

Vuurwater voor de Indianen wordt niet zo heet gedronken dan dat het gestookt is.Ik heb ooit mijn email ad. vermeld en al maanden geen reactie. ChrisV heeft zelfs zijn 06 vermeld. Niemand valt hem last...

9 jaar geleden
Pagina 228 / 237