Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht Jan Stookforum, is het opzetten van een stookwijn centrale niet een dingetje? Bulk-suiker verwerken met diverse soorten gist die je kan bestellen en thuiskrijgen per koerier in jerrycans van 10/20 lit... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht Ik heb eventueel een paar liter turbogist suikerbeslag voor je te gisten staan. (4 dagen nu) dus zou al kunnen. Maar ben bang dat Den Helder te ver karren voor je is 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Overig zuurstof uit suikerwash halen Wel "gentle" roeren, nice and slow. Bodem niet raken. Anders komt het residu, het bodem bezinksel door je hele ton heen en dat wou je nu juist niet... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht Suikermash,In het NL/Vlaams ook wel genoemd: Suikerbeslag met gist. Kleine troost: ik heb ooit een partijtje over de top flessen wijn weg gestookt en het was echt meer ruitenwisser vloeistof met een v... |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum extract Het beste antwoord op je vraag het je zelf al gegeven. Hou je in elk geval aan een eventueel recept en werk met aandacht.Voor je het weet is het teveel. Wordt lacherig over gedaan maar blijf steeds pr... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Lunae, de moonshiners hier stoken met verschillende ketels.Ik gebruik een smartstill mark II en het lijkt niet alleen op een koffiezet apparaat,Het gebruik is nog makkelijker dan koffie zetten. Zo, he... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Watermeloen Mooi he? En met de hittegolf gist van jou gaat het gegarandeerd goed komen! |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Berekenings tools Dat alibaba gedoe kan zo een maand duren voordat het binnen is. Het is in mijn ogen zo: De Refractometer is een enorm belangrijk instrument, moet gewoon betrouwbaar en goed zijn.Heb ooit met een profe... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Watermeloen JanW, ik ben er druk mee bezig inmiddels. Net al mijn overbuurmeisje ge appt, die is hoofdkassier of ze wil fixen dat er geen watermeloen overdatum daar de kliko meer ingaat, overig fruit ook welkom. ... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Watermeloen Goed zeg! En dat al na de 1e run! Dus mogelijk na een 2e run nog beter? En wat zouden andere soorten fruit doen? (Ik ben mn druiven in elk geval kwijt in de stookwijn die vanaf afgelopen zondag staat)... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: 2" koperen kolom project Morgen weer verder. Niemand heeft ooit gezegd dat dit makkelijk is. Wie weet heeft ChrisV tips? Die heeft veel ervaring met metaalbewerking. Ben alleen bang dat ie druk is momenteel. Volhouden he? Rea... |
9 jaar geleden |
|
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht Dat is wel het echte "moonshinen". Na afloop je zelfgemaakte borreltje proosten -vaak met jezelf- om 5 uur in de nacht. En je dan realiseren dat deze "way of life",eigenlijk totaal niet verkeerd is. |
9 jaar geleden |
|
RE: pffff mijn eerste ketel is gekocht Jaaa... of net niet het benodigde gereedschapje voorhanden... Maar laten we hem niet uit zijn trance halen want Ik krijg er een sinterklaasgevoel van. Magische machine! |
9 jaar geleden |
|
RE: Watermeloen Thankx Betweter. Dan ga ik niet het risico nemen om een stookton met suiker en gist te verpesten. En dr valt niet heel veel meer aan te persen, maar de wijze les is duidelijk: schilletjes van fruit be... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Watermeloen Ik heb nog 2 trossen grote rode druiven die wat uitgedroogd zijn maar erg zoet.Niet pitloos...zouden die paar pitjes op 26liter stookwijn (te) veel methanol veroorzaken? |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |