-
Stephan liked forum post "Groeten uit Rotterdam" – 5 jaren, 3 maanden geleden
-
Robbert replied to the topic "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@nathan2020. Er zijn diverse gin smaken tegenwoordig . Maar als we terug gaan oude basis recept van Gin nodig voor 5… Read more»
-
Robbert replied to the topic "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@hilly suiker wordt door gist omgezet in alcohol co2 en enkele bij producten . Bij een goede vergisting zal 510 gr alcohol en 480 gr co2 uit 1 kilo suiker worden geproduceerd . Des te actiever gist dest te sneller… Read more»
-
Stephan replied to the topic "Groeten uit Rotterdam" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Hoi Martin,
Welkom op het forum 😃! -
Robbert replied to the topic "Vragen van een beginneling" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@pieterb de andere smaak kan zijn van het gebruiken van suiken en turbogist e waarschijn lijk naar 1 x overgehaald ook toch van verkeerde schijding van voor en naloop kan dat veroorzaken . Nee methanol hief je geen zorgen om… Read more»
-
Robbert replied to the topic "Waarom opnieuw destilleren van kruidenbitter" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@stefanjo meer alc9hol meer kruiden .
-
Robbert replied to the topic "Aging" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@psycat voor iedereen wat wils . De een houd van port vaatjes , de ander van sherry en weer een ander van blank en andere weer gebrand .
-
Robbert replied to the topic "Aging" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@psycat een gewoone ouderwets bewezen goede methode voor dranken te rijpen is op vat en daarna op fles . En andere rijpen ook prima uitsluitend op fles .
-
Robbert replied to the topic "Graag hulp, Laagje olie op Limoncello" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Hoeveelheid glycerine dat je gebruikt in een echte likeur hangt ook wat af van hoeveelheid suiker aanwezig . Het is ook mondgevoel wat verbeterd . Om “drank” als limonchello iets aantrekkelijker te maken ongeveer 5 tot 8 ml per liter … Read more»
-
Robbert replied to the topic "Graag hulp, Laagje olie op Limoncello" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@rumo er zijn heel veel dranken waar glycerine in zit. .denk aan Cointreau , drambui , Chartreuse , bruidstranen . Je kunt het vaak zien aan hoe het aan het glas hangt en aan helderheid / reflectie . Bij likeur… Read more»
-
Robbert replied to the topic "Waarom opnieuw destilleren van kruidenbitter" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@oldnugget als je iets verdunt zal wanneer je daarop ook jou temperatuur goed houd niet meteen jou smaak achteruit haan of alcohol verlies .
-
Robbert replied to the topic "Maichen in een Easybrew brouwketel ?" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@jandemann fimpje en topic :” Een foto verslag van maïschen voor een whiskey beslagje” , en topic ” Mais verwerken’
Vind je misschien wat voorbeeld . -
Robbert replied to the topic "Graag hulp, Laagje olie op Limoncello" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Ook voor ” drank achtig ” iets als limonchello geld met een Beetje glycerine blijft de emulsie beter .
-
Robbert replied to the topic "Aging" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@psycat het bewaren van drank met mindere of meer lucht maakt verschil . Ook de blootstelling daaraan . Ook de verhoudingen van gassen als zuurstof , stik stof ,co2 ,argon , neon En ook halogenen . Er wordt ook veelvuldig… Read more»
-
Robbert replied to the topic "Maichen in een Easybrew brouwketel ?" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@jandemann als de kookzak sterk genoeg is . Kun je het zo uit laten lekken . Alleen hoe wil je dat goed spoelen . Ik gebruik rvs horrengaas dat leg ik op een ton schep het over met een kan… Read more»
-
Stookforum vindt reactie "Les van Buurman en Buurman ;-)" – leuk 5 jaren, 3 maanden geleden
-
Stephan replied to the topic "Les van Buurman en Buurman ;-)" – 5 jaren, 3 maanden geleden
A je to 😂!
-
Stookforum posted a new topic "Les van Buurman en Buurman ;-)" – 5 jaren, 3 maanden geleden
Vroeger waren kinderseries echt nog heel leerzaam. Hier maken buurman en buurman wijn en gaan ze daarna distilleren en eindigen ze straalbezopen. Ik dacht dat ik alle afleveringen wel kende, maar hier attendeerde mijn 11 jarige zoon me net op… Read more»
-
Robbert replied to the topic "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@hilly klopt . Gist produceert tijdens het vergistende alcohol co2 en bijproducten. .zodra gisting stopt houd ook de co2 productie op
-
Robbert replied to the topic "Rum van melasse stoken" – 5 jaren, 3 maanden geleden
@hilly nee gelijk afuiten en lekker door laten gisten .
Geen zuurstof verversen nodig . De gist werkt anearobe - Meer laden