Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

ppeterke

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van ppeterke

@ppeterke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 4
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Whiskey filteren" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @kimikuklinsky actief kool filteren raak je smaken door kwijt .  ook gewoon kool filteren kun je maar ook dan raak je het robuuste kwijt .Wanneer je snippers of iets dergelijks gebruikt kun je ze het best even spoelen dan heb…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Heel veel vragen, van een onzekere nieuweling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @dutchgold er zijn diverse manieren van veroudering bekend , gewoon natuurlijk , warmte en kou wisselen , langere tijd au bain marie zetten , met UV. En IR , chemische verouderen en in Rusland doen ze het zelfs met röntgen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Heel veel vragen, van een onzekere nieuweling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @dutchgold uv a en uv c evenals warmte hebben invloed op esters , estervorming en ook afbraak  dus ook op geur en andere smaakstoffen .   (Er zijn  wel wat Franstalige publicaties daarover.  Ik geloof dat ik er wat van in…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Bourbon Mais" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @figaro online bij o.a. molenwinkel.nl en andere molens  vind je biologische mais voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper  . Maar dan voor menselijke consumptie daar heb je   betere kwaliteit dan diervoer . En uiteindelijk eind product zal ook beter zijn…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum replied to the topic "Hulp met ruwe stook T500" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    Ruiken en proeven blijft inderdaad de beste methode. Ik stook suiker echter zonder strip en spiritrun. Ik stook direct met koelwater uitstroom op 55 graden. 1 a 2 borrelglaasjes weggooien is bij mij altijd voldoende. De alcohol van 93% is…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Heel veel vragen, van een onzekere nieuweling" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @thekid zon geeft diverse straling hoewel uvb niet door gewoon glas komt hebben o.a. uv-a en IR invloed op drank verouderen .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Ontsmetten" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @stefanjo waterstof peroxide 12% is afdoende. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Hollandsche CCVM ketel" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @rvdh . Zou kunnen dat het nu is opgelost .   Rvs neemt veel warmte op en koper neemt het makkelijk mee naar boven . Je gebruikt een flinke brander .  Dus je zal ook erg rustig moeten opwarmen .  wanneer…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @de-stroper inderdaad er zijn juist exotische dranken die ook melk wit zijn . Proost

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @de-stroper wit uitgeslagen komt door etherische oliën . Komt van de citroen en limoen . ( Iets percentage omhoog brengen met wat alcohol haalt de waas weg maar je kunt het ook zo laten . )

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Hollandsche CCVM ketel" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @rvdh spugen kan meerdere oorzaken hebben. . o.a. Te  grote vulhoogte , eiwit schuim , te hoge temperatuur  , fout in verhoudingen in  helm / kolom en ketel.  “Schoorsteen werking “Verkeerde flow  .  druk opbouw . Ook warmte geleiding in…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Kant en klare hoeveelheden kruiden voor een recept" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @de-stroper  top ,👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @troet heb je in hoog alcohol gemacereerde kruiden erin of droog.  ?   
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Ketel erbij kopen …" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @troet heb je gemacereerde kruiden erin of droog ? 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Ontsmetten" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @stefanjo sulfiet is prima om gisttonnen te reinigen .  Citroenzuur kun je ook bij vrij veel inzetten .  Waterstof peroxide kun je heel goed en smel ook materiaal en vaten mee reinigen . Vaatwasmachine reiniger tabletten werken ook perfect voor…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum replied to the topic "Ontsmetten" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @stefanjo als het vooral gaat om ontsmetten dan sulfiet en citroenzuur. Neemt ook weinig ruimte in beslag. Geen grote bussen van nodig. Theelepeltje sulfiet en een mespuntje citroenzuur per liter…
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Schelvispekel" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @sjonnie. The Who had het nummer my generation.  Daarin komt de text voor  ” i hope i die before i get old ”  Kijk ouder worden is geen probleem maar de dag dat ik niet meer op de motor kan…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Schelvispekel" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @sjonnie  nog 40 j ? Nou dat ga ik echt niet redden . En dat hoeft  ook niet.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Kun je aardappels eesten?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @sjonnie raggi tape kun je heel eenvoudig  sake. ,  Rijst wijn mee maken .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert replied to the topic "Kun je aardappels eesten?" – 5 jaren, 3 maanden geleden

    @sjonnie er zijn diverse gisten die vrij agressief zijn die naast gisten , schimmels ook bacteriën bevatten . Inderdaad zeer agressief . 
    ( Even als het Aziatische raggi tape )

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Brewbrain te koop

    Door kena1979 7 uur geleden

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 3 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 7 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens