Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

RuMo

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van RuMo

@rumo

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 1
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Theorie Whisky maken – Maischen (Quasi simpele uitleg)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @robbert ja ik heb ook liever dat de enzymen nog door kunnen werken. Ik heb wel geprobeerd om een deel in te koken en een deel de enzymen te bewaren. Overigens zonder waarneembaar verschil. Maar een ander opmerking, komen er…   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek voor graan niet maar voor fruit een beetje 🤔 Als je veel drap in je ketel heb is er minder plaats voor de alcohol, dus mijn opbrengst is dan minder. Dus een beetje pulp(dus zonder de gist) heb ik…   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @murmillo met die 0.5 l siroop op 25 l cider zit het wel goed ik spreek uit ervaring 😉 Wat de smaak betreft laat ik het nog wel weten.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Theorie Whisky maken – Maischen (Quasi simpele uitleg)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @munckerik, ik probeer wel eens in te koken maar dat val niet mee, het volume wordt niet snel minder.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Theorie Whisky maken – Maischen (Quasi simpele uitleg)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @munckerik Aa 🙄 . En bedoel Nick niet het ongemout graan eerst koken?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Theorie Whisky maken – Maischen (Quasi simpele uitleg)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @munckerik CACi ???

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo liked forum post "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek , roeren zou ik niet doe, geef de gist de rust. De gist is niet alleen alcohol aan het maken maar is zich ook aan het vermeerderen, en dan zou jij ook niet gestoord willen worden 😉

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Theorie Whisky maken – Maischen (Quasi simpele uitleg)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @munckerik. Het meest simpele schema wat bijna altijd werkt is:  30 min. op 55 gr. 60 min. op 65 gr. 30 min. op 72 gr. werkt bijna altijd of nog simpeler 90 min op 67 gr. als het alleen om…   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek. Ja, 3 emmers met pruimen die 3 weken staan te vergisten. Als ik je dan toch een antwoord zou geven, nog 1 week wachten en dan stoken. Ik weet alleen niet wat voor ketel je heb en hoe je…   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @murmillo, het kratten probleem heb ik gelukkig niet meer. Ik heb 6 Grolsch kratten en nog wat lossen flessen. Per keer maak ik 25 liter cider, dat zijn 3 kratten met 48 flessen en dan nog ongeveer 7 losse flessen….   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "hetisaltijdwat steld zich voor" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @hetisaltijdwat , ik zou om te beginnen een mooie neutrale alcohol er mee maken. Het forum staat vol met recepten voor een echte neutrale stookwijn. Dit kan je dan wodka noemen of gebruik het als basis voor je essences of…   Read more»

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "hetisaltijdwat steld zich voor" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @hetisaltijdwat welkom. Mooie ketel daar kan je veel kanten mee op. Maar is dat geen inductie kookplaat?

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @murmillo ik gebruik op 25 liter cider 1 fles van 0.5 liter vlierbloesemsiroop van de Albert Heijn om te bottelen. Dan heb je bijna 10 gram bottelsuiker per liter.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "De evolutie van het Stookforum" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @evds. welkom terug Erik. Geen punt hoor ik beledig ook wel eens iemand en ik ben geen eens ziek.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @robbert lijk wel antiek, pas goed bij jou 😆 😆 Dat soort dingen moet je nooit weg doen. En het werkt nog steeds. En dat zonder bluetooth 😮

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Verse Stoker" – 4 jaren, 9 maanden geleden

    @sunmoonandwine welkom, met al heel wat jaartjes wijn maken kan je ons misschien ook wel wat leren.

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo liked forum post "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 9 maanden geleden

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Bereken alcohol percentage in notenlikeur." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    🤔 🙄 

  • Profielfoto van RuMo

    RuMo antwoordde op het onderwerp "Bereken alcohol percentage in notenlikeur." – 4 jaren, 9 maanden geleden

    https://homedistiller.org/wiki/htm/calcs/calcs_dilute.htm

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Brewbrain te koop

    Door kena1979 4 uur geleden

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens