Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Stookforum

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Stookforum

@stookforum

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 16
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly dat is idd apart, ik ga ook eens testen met aardappels. Hoeveel water heb je gebruikt om te spoelen? Ben benieuwd wat het originele sg was. Blijkbaar zijn er zetmelen die niet vatbaar zijn voor dit enzym.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly hoe is het afgelopen? Ik vroeg me af wat het sg is geworden uiteindelijk. Hoeveel te vergisten vloeistof heb je in totaal gemaakt? 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    En laat je lepel met te testen vloeistof ook even tot kamertemperatuur afkoelen 🙂

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @hilly vol de kook er over, tot 105 graden werkt hij optimaal. Komt vast goed 😉

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Ik ben ook erg benieuwd naar de resulataten van iedereen, er zijn al best veel mensen die er een paar meebesteld hebben. Nick heeft mais getest, ik een kilo bloem. Maar ben ook heel benieuwd naar de resulataten met andere…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Chatbox" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Of http://www.stookforum.nl/chat
     
     

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @odevie dat gaat wel lukken. Ben benieuwd naar de reultaten!

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @marcel1966 hier heb ik rekening mee gehouden, het is echt zo dun als normale wort van mout.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Mout vervanger" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Zie hier het testtopic over de High Temperature Amylase:

    Stookforum

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum liked forum post "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    De vaste delen zakken keurig naar de bodem. Resultaat een lekkere zoete wort met sg van 1050. Weet niet of witte bloem beter kan, maar wat mij betreft is de test geslaagd. In amper 30 minuten. Ik neem niet de…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Nu afkoelen bain marie en dan sg meten

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Na 20 minuten 95 graden jodiumtest gedaan, gaat hard!
     20210411_120257.jpg

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Geen rijst in huis, wel een kilo bloem. 8 liter water en een kilo patent bloem aan de kook gebracht en een zakje High Temperature Amylase erbij. Benieuwd 😀
     
     
     
     20210411_112627.jpg

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Praktijktest – Aankomende High Temperature Amylase van Stookwinkel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Inmiddels is het binnen. Mischien een pannetje rijst opzetten met een kilootje rijst als test. Kan niet mislukken, maar ben wel benieuwd naar het SG dat het oplevert. 

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Goed adresje voor ingrediënten ." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Deze topzaak begrijpt straks niet waarom de kilozakken jeneverbessen ineens als warme broodjes over de toonbank gaan 😆

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Mout vervanger" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @odevie Ja hoor, naar frankrijk is geen probleem. Selecteer dan even belgie en dan bij opmerkingen dat het frankrijk is. Anders berekent hij de dure pakketkosten voor frankrijk, belgie is gewoon 6,95 en als brievenbuspakje kom ik daar naaar frankrijk…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Mout vervanger" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Geplaatst door: @stierke
    @odevie  Op het pakje staat: COMPLETE ENZYME (ENZYMES:AMYLASE;AMYLOGLUCOSIDASE;PECTINASE) 
    4.2G
    827601
    En ik heb ze al een tijdje liggen.

    Deze is inderdaad op, maar vervangen voor de High temperature Alpha Amylase.

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Vergistingemmer" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Je kunt de ketelngewoon de 1e keer gebruiken voor consumptiealcohol hoor. Ook het schoonstoken van de ketel is niet nodig. Alles is nieuw. We verkooen ze nu zo,n 5 jaar en ik heb nog niemand gehoord die zijn hele 1e…   Read more»

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Verschil Alpha Amylase en Gluco Amylase" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @rumo volgrns de fabrikant 3 jaar. Maar het is droog spul verpakt in een zakje met een folie laag binnenin, ik ga er van uit dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken 😀

  • Meer laden
Profielfoto kusleon

Registreer nu!

Wie is online?

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 5 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens