Forum antwoorden aangemaakt

RE: Smartstill ervaringen en tips

Hoi Erik, nee helaas. Waar heb je die vandaan Nim? Ali?

In forum Stooktips

7 jaar geleden
RE: Dikke Spaanse Alquitara ketel, 30 liter en helemaal nieuw

Klopt, dit kan een prachtig erfstuk in de familie worden.

In forum Vraag en aanbod

7 jaar geleden
TK:Dikke Spaanse Alquitara ketel, 30 liter-NIEUW-Nu ook Tiny 's !!!

Nu de originele Alambieken door Robberts mooie verhalen weer wat terrein winnen gooien we er nog een mooie aanbieding in! Aquitara Spaans model 30 liter ketel. Lees tussen de fotos de omschrijving. Va...

In forum Vraag en aanbod

7 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Dat lijkt mij wel, de eerste gisten waren wild, alle zakjes zijn ooit opgekweekt maar ooit ontstaan uit wilde gist. Ik weet zo snel niet meer in welk topic maar Robbert en Chris hadden het laatst over...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

7 jaar geleden
RE: Hergebruik van een suiker mash

Ik weet zeker dat er weer een rietsuiker melasse project gaat komen. Meestal rond Mei. Maar wie weet bij voldoende animo iets eerder.

In forum Recepten

7 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Klopt, de wilde gisten hebben over het algemeen een heel lage alcohol tollerantie. Maar het is wel interessant eens te doen. Ik hielp mijn vader vroeger als kind met de sapcentrifuge voor de appelwijn...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

7 jaar geleden
RE: Rum, en dan.......?

Ik vind een likeur al snel te zoet, maar met een beetje glycerine krijg je toch het "ronde" mondgevoel als je minder suiker gebruikt. Ik heb het laatst een keer gebruikt bij mijn frambozen likeur en h...

In forum Recepten

7 jaar geleden
RE: Temperatuur controleren

Ik gebruik de Tilt voor mijn bieren. Zo hoef ik geen samples te nemen en de fermenter niet te openen. Maar ik heb nu ook een Rye Whiskey mash staan te gisten en daar ga ik geen dure Tilt voor gebruik...

In forum Stooktips

7 jaar geleden
RE: Temperatuur controleren

Haha Chris, iedereen doet het weer op zijn eigen manier. Zo heb je ook weer hobbys binnen de.hobby. De een houdt van eenvoud en de ander van meten en perfectioneren. Een ander bouwt zijn eigen ketel e...

In forum Stooktips

7 jaar geleden
RE: De Stookwinkel 30 liter fermenters zijn binnen!

Bedankt voor de bestelling Erik, ze zijn onderweg!

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: De Stookwinkel 30 liter fermenters zijn binnen!

Klopt, zodra je weerstand voelt is het ok. Kraantje zelf bestaat uit 2 delen, even beetje invetten voor beste afsluiting.

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: De Airstill nu tijdelijk met gratis collector en koolstoffilter

De capaciteit is natuurlijk niet zo groot als een T500 maar het is gewoon een heel gaaf ding. Zonder poespas, zonder waterslangen, en je laat hem gewoon op je aanrecht staan. Eventueel bezoek herkent ...

In forum Vraag en aanbod

7 jaar geleden
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Ik heb nog 1 dubbel recept maar dan met ondergist, (MJ M76) deze is met een start sg van 1069 inmiddels gedaald naar 1015. Deze ga ik waarschijnlijk maandag bottelen. De kleur is net als de dubbel en ...

In forum Stel je even voor...

7 jaar geleden
RE: Turbogist

De 8 kilo gebruik ik zelf wel. Maar 6 kilo zal ongetwijfeld beter zijn. Ik denk dat vooral de hoge temperatuur de boosdoener is geweest. Een turbovergisting kan zelfs tijdens de eerste heftige dagen d...

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: Turbogist

Turbogisten zijn niet per definitie slecht, de Classic 8 en de Pure van Still Spirits zijn zelfs op basis van Champagnegist. Al het andere in het zakje is gistvoeding. Dat er een groot verschil zit tu...

In forum Stookforum

7 jaar geleden
Pagina 107 / 456