Forum antwoorden aangemaakt

RE: Vervolg op wat eten we vandaag

heb je een kobec en ulekan (vijzel met stamper) voor nodig, standaard in de Indonesische keuken Ik heb er een maar gebruik hem nooit. Hij geeft af door het graniet. Baal ik van want maak ook graag a...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Lekker met jam ??

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Het blijft overigens ongelofelijk dat er op ieder forum ruzie ontstaat behalve bij ons. Daar hebben ze gezeik over een kerntemperatuurmeter dat je niet kunt koken als je die gebruikt ?

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Er is al een heel clubje die eens thuis Pekingeend gemaakt heeft, leuke gallerij met hangende eendjes thuis.

In forum De kookhoek

7 jaar geleden
RE: Zondag 1 december 13.00 Stookforum borrel in Rekken.

Leuk! Mocht het wachten niet lukken probeer ik even voor met een eend van de Sligro,. Laat maar weten als je daar eens in de buurt bent, dan bestel ik er een paar bij je!

In forum Het Café (praathuis)

7 jaar geleden
RE: Zondag 1 december 13.00 Stookforum borrel in Rekken.

Als je wil kan ik je er binnen kort een paar brengen van een Fokker uit Ermelo? Heerlijk zachte vette eend. Bouke, hier ga ik graag op in. Zie verder het topic: wat eten we vandaag. Ik heb er zin in

In forum Het Café (praathuis)

7 jaar geleden
RE: Topic 2000 ChrisV Moonshine

Leuk om weer te lezen Chris! Laat even weten hoe het is afgelopen bij de aarbeienkweker 🙂

In forum Stooktips

7 jaar geleden

Ik zou Sous Vide vooral gebruiken voor slow cooking. Nu we het toch over eend hebben. Seal een hele eend of een paar kilo bouten samen met eenzelfde gewicht aan eendenvet of, gemakkelijker te krijge...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Jij hebt hem toch ook al als Sous Vide gebruikt voor een Rosbief?

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Haha ja inderdaad, anders geen eend!

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

En dan sealen bij Munckerik want, die moutpaketten zijn zo hard als een baksteen 🙂 Dan kan er met de eenden ook niks gebeuren. Gewoon vacuum shippen die beesten 😉 Ik merkte idd dat de site net erg lan...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Om dit zelf te maken is best te doen hoor. Kijk, het drogen in Amsterdam gebeurt voor een ventilator in de vitrine. Ik heb vitrinekasten over op mijn werk maar die zijn niet gekoeld. Ik kan wachten t...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Kom ik daar binnen staat er een bordje, wait here to be seated. Maar ik sta naast de kok die bezig is met deze eenden. Ik vraag hem can i buy just a whole duck to take away. Hij wijst naar het bordje ...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Hier is Donald dan. Inderdaad 3 tientjes. Ik kreeg er nog 2 bakjes met jus/lekvet bij. Dat is zo lekker omdat de sappen met de gebruikte soyasaus een heerlijke combinatie zijn. Ik ga hem morgenmiddag ...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden

Hij is in de hoi sin gemarineerd. Vervolgens wordt de huid van de vetlaag losgemaakt door lucht onder de huid te blazen. Daarna wordt hij opgehangen voor een ventilator tot de huid indroogt. Dan de ov...

In forum De kookhoek

7 jaar geleden
Pagina 109 / 456