Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: gisting wil niet op gang komen @Toeter, hangen er nog voldoende pruimen aan dezelfde boom? Maak wat sap en meet alsnog je suiker. Ik denk dat er in een weekje niet veel is veranderd in de samenstelling. Je hebt een prima sg meter, ... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Ik ben heel slecht in kleine toetsjes op een smartphone. Moet bijna ieder woord corrigeren... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Precies, de meter geeft aan dat er bijna geen suiker inzit. Ik neem.aan dat de pruimen toen ze nog zoet smaakten meer suiker bevatte. Mijn conclusie is dat je gewoon alle vergistbare suikers hebt verg... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Mooi zo! Als de aanstekertest aangeeft dat het gist, loopt je waterslot nu ook neem ik aan? In ieder geval niet zomaar weggooie hoor! Zonde ? |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Heb het gewogen voor je. 78 gram gedroogde vliervloesem in een theezak. Rook heel heftig. En daarnaast is er nog een zakje met vlierbloesem/limesiroop. Duidelijk, het is dus een combinatie. Het theez... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Wat vooral raar is dat het met dezelfde pruimen enkele dagen daarvoor wel gelukt is. De pruimen zullen niet zuurder geworden zijn, hooguit nog rijper en zoeter. |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Dat maak ik er ook uit op. Als de pruimen heel zoet zijn zou dat geen belemmering moeten zijn voor het starten van een vergisting, maar we weten nog niets over de pruimen? |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Precies Chris, ik denk dat er een simpele verklaring moet zijn. Of de pruimen zijn zuur inplaats van zoet en valt er simpelweg niks te vergisten, of het deksel lekt toch ergens. Dat eerste kun je snel... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Doe de test van Chris maar eens, ik kan me echt niet voorstellen dat er niets gaande is in het vat. Hoevaak hebben we nu al gehad op het forum dat deze vraag voorbij kwam en dat het toch aan het dekse... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: gisting wil niet op gang komen Zeker weten dat er Co2 ontsnapt. Waarschijnlijk ruikt het al wel naar een vergisting. In het vervolg je soortelijk gewicht bepalen. Dan kun je altijd zien of er suiker wordt omgezet in alcohol en Co2 ... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ja top, zonder jou had ik weer de M02 cider of de Champagne gist gekozen. Maar het definitieve proeven gaat na mijn vakantie pas gebeuren. En dan bottelen met elderflower siroop. |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Wat een relaxte gist die Mangrove Jacks CL23. We zijn weer 2 dagen verder en hij bubbelt nog steeds iedere seconde. SG daalt erg langzaam, vanmorgen de Tilt gechecked en 1032. Als hij niet gekoeld had... |
7 jaar geleden |
|
RE: Effe de knuppel in het hoenderhok Doen we nooit meer ok? (zeg ja, anders kotst het leden... nee geen spelfoud), Ja ? |
In forum Het Café (praathuis) |
7 jaar geleden |
|
RE: Effe de knuppel in het hoenderhok Het bleek een kroeg met alleen alcoholvrij, ben dus maar snel doorgereden. Anders wordt ik daar weer gesignaleerd. Stookforumleden zitten overal. Nimrax houdt een oogje in het zeil, en ik zelf ook hoo... |
7 jaar geleden |
|
RE: Effe de knuppel in het hoenderhok Vakantie begint donderdag pas. Mijn weekendje ardennen met de tent gecanceld vanwege noodweer in de ardennen. Vandaag dagje Kleve en de dag afgesloten met mn zoontje in Julianatoren. De rit naar zuid ... |
7 jaar geleden |