Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Transport schade, de emmers stonden in een container op stapels van 25 emmers hoog. Maar in zo,n container staan ok orders van andere bedrijven, dus komt zo,n container aan in Rotterdam en worden die ... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
7 jaar geleden |
|
RE: kersen vergisten vraag! Deze Mangrove Jack's SN9 gist zou zelfs bij 10 graden nog (langzaam) actief moeten zijn. Ik zou hem gewoon op 18 laten, niets aan verranderen, deksel er op laten, alleen geduld. |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat is wel zonde, best veel op 20 liter. Ik kan het dit keer niet goed zien omdat ik ga vergisten in rvs, maar ik kan achteraf wel nakijken hoeveel ik moet aftappen voor het helder is. Het zal niet al... |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat is ook een goed idee, ik kan mij voorstellen dat dat lekker is! Waar kocht je de siroop? Als je het suikerpercentage weet is het eenvoudig te bepalen hoeveel er bij moet. |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik heb er 1 in gebruik genomen als prullenbak ? maar je mag er zo wel wat hebben hoor als je in de buurt bent. Ik krijg er 83 vergoed dus komt goed. Ook handig om planjes in te laten groeien 🙂 Deze me... |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak De cider meter is een fijne, staat gewone sg verdeling op en een bottel indicator ? is het kraantje van een stookwinkel emmer of een met binnenring? Ik heb beiden liggen hoor. |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Als ik je aan een kraanje kan helpen roep je maar he! |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Bauke, als jij aan de slag gaat met het mangrove Jacks cider pakket wil je mij dan eens laten weten in welke vorm er vlierbloessem is meegeleverd? Ik denk gewoon gedroogd en gevacumeerd. Ik heb dit op... |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Brice, ik heb me ook laten verleiden. Volgende week bottel ik mn pils, en dan heb ik 2 fermenters vrij. Voor 1 fermenter net bij de Schulperij Bio Appelsap besteld. Zitten net iets meer suikers in dan... |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Klopt, het geeft een goed gevoel. Schulp is net alsof je hetzelf hebt geperst. Maar ook die appels zijn niet de opgepoetste appels uit de supermarkt. Gelukkig maar, dan zit er ook geen glanstroep over... |
7 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat het sap in de supermarkt niet van mooie glimmende appeltjes komt dat weet iedereen wel denk ik. Dat er 100 verschillende in kunnen zitten is wel heel erg veel. Maar vind ik het erg? Nee hoor. Ik ... |
7 jaar geleden |
|
RE: kersen vergisten vraag! Idd perfecte grondstoffen. Lummel heb je de suiker ook nog met de dobber gemeten toen het het vat inging? 10% over de hele linie? Jou kennende heb je geen grammetje suuker toegevoegd he ? 18 graden ... |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: Bie Daip Wat leuk dat je zeemansliedjes zingt. Mijn vader zingt bij Shantikoor het ruime sop in Bussum ? is ook al heel wat festivals en markten afgewèest. Al doet hij nu niet overal meer aan mee.. hij wordt e... |
In forum Het Café (praathuis) |
7 jaar geleden |
|
RE: vergisting gestopt rum molasse dat gaat vast lukken ff uit laten gisten en dat filteren met kaas doek ga ik ff kopen. Dat hoeft niet joh, de troep zakt vanzelf naar de bodem en dan hevelen. Alleen filteren voor de meting omdat ... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: vergisting gestopt rum molasse Overtollige gist is niet erg. Ik denk alleen dat er echt heel erg weinig vergistbare suiker in de melasse zat en dat je nu op je hele emmer maar 1 kilo suiker hebt toegevoegd zorgt voor een heel laag ... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |