Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: kersen vergisten vraag! @lummel, is alles goed verlopen? Hoe doet de Mangrove Jack's SN9 gist het? |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: kersen vergisten vraag! Nee hoor, kersen bevatten sowieso heel erg weinig pectine. Als je als pulp gaat vergisten dan kun je na de hevige vergisting overhevelen naar een schoon vat. Dan blijft de troep en dus ook de pitjes o... |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: vergisting gestopt rum molasse Zei ik toch ? Hoeveel suiker je toevoegt is aan je zelf, hoe meer suiker hoe meer alcohol maar hoe lager de kwaliteit. Lees voor vergelijkende recepten het topic rum van melasse even door. Dan zie je ... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: vergisting gestopt rum molasse Ik vermoed dat er geen vergistbare suikers meer aanwdzig zijn of de gist is er bijgegaan toen het mengsel te heet was. Het mengsel staat bol van voeding. Als het na toevoegen van gist nog niet op gang... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: vergisting gestopt rum molasse En weet je het SG inmiddels al? Niet onbelangrijk ? Ik weet voor 99% zeker dat wanneer je suiker toevoegt het in no time gigantisch tot leven komt. Roer maar eens een pondje doorheen, meer kan altijd ... |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: kersen vergisten vraag! Video wordt aan gewerkt 🙂 morgen gaat Lummel verder met persen begreep ik.. |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: vergisting gestopt rum molasse Johny, gist hij inmiddels weer? |
In forum Gist vragen |
7 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten. Ik deed eerst ook alles met dobbertjes en vinometer, maar sinds ik een Tilt ging gebruiken wist ik dat ik niet meer zonder kon. En ik ben zeker niet 1 van de eerste gebruikers. Ik verkoop hem al veel ... |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten. En de laatste versie van Tilt is extreem energiezuinig. Ik heb al 12 x gebrouwen met mn 1e Tilt en nog steeds de originele batterij. Ze geven nu aan dat de batterij bij normaal gebruik zeker een jaar ... |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten. Bij het brouwen wil ik echt niet meer zonder Tilt. Het voelt idd niet goed om steeds een sample te moeten nemen, en ik wil ook niet steeds zuurstof bij mijn bier laten komen. Zodra het de fermenter in... |
In forum Recepten |
7 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Gaat lekker dus! Binnenkort een nieuw Bio recept op maat dus ? |
In forum De kookhoek |
7 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Haha helaas. Komt vast nog wel eens. Maar nu gaat er weer kersenwijn in de fermenters. Ook lekker ? mijn 2x pils vandaag coldcrash. Voor mn vakantje de fles in en dan bij Harry de koele kelder van de ... |
In forum De kookhoek |
7 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Lekker, wil ik ook! Maar het is nog geen weekend en ik heb er al 1 op.... lummel had een koude meegebracht ? |
In forum De kookhoek |
7 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Oh ja, dat scheelt 🙂 lekker met een laagje sambal 🙂 |
In forum De kookhoek |
7 jaar geleden |
|
RE: Het grote BBQ Topic! Nou ik vind het schandalig dat jij iedere dag een boterham met kaas moet eten ? |
In forum De kookhoek |
7 jaar geleden |