Forum antwoorden aangemaakt

RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Als ik morgen op de zaak kom...….. En dat heet dan werken. Tijdens het maischen kan ik gewoon doorwerken, dat is zo leuk aan deze hobby. Ik moet alleen wel zorgen dat het water warm is als ik aankom,...

In forum Stel je even voor...

7 jaar geleden

Morgen weer een brouwdag, dan gaan we de Düsseldorf Alt van Bio-Brouwmaat brouwen. Het leuke is dat ik het bier zelf niet eens ken, maar veel mensen in mijn omgeving zijn er direct enthousiast over da...

7 jaar geleden
RE: Hoe haal je eenvoudig sap uit de appel?

En als je nou eens wat meer kilootjes te persen hebt geef je maar een seintje, Stookwinkel heeft een fantastisch systeem klaarstaan. Voor wie het gemist heeft: Hier ging het om 200 kilo maar ook 10...

In forum Stooktips

7 jaar geleden
RE: cooperdome

Ik plakte hem eerst steeds vast met stroop, maar nu laat ik hem er tussenuit. Er komt geen wolkje damp tussendoor dus hij is totaal niet nodig. Ik ga er niet meer mee klooien in ieder geval 🙂

In forum Stookforum

7 jaar geleden

Dat schoonmaken, dat blijft een dingetje.... gelukkig heb ik een brandslang! Ja ik heb een soort strippenkaart haha, enkel geldig op zondag hoor. Verder kom ik er niet.

7 jaar geleden

Met een ijzerdraadje kun je hem verder laten zakken ? ik zit bij Davo onze Deventerse stadsbrouwerij aan een Ipa. Ik heb zin om weer te gaan brouwen!

7 jaar geleden
RE: Alcohol in het nieuws

Bij RTL nieuws hadden ze het over namaak alcohol en dubieuze ingredienten. En dat door deze praktijken wel 1000 doden per jaar vallen in India en dat dat in nederland nog nooit was gebeurd. Dat vond i...

In forum Het Café (praathuis)

7 jaar geleden

Klopt, ik heb de cider toen gedaan met gewone kristalsuiker en daar zat de prik heel goed in. Een carbonationdrop zou eigenlijk een gram meer glucose moeten bevatten. Ik heb voor de halve liters pils ...

7 jaar geleden

De Tripel is van 1083 naar 0.995 gegaan. Erg zwaar bier dus, de koude wort smaakt erg lekker, ik zou er al zo een glas van willen tappen. Ik ga hem bottelen met 3 gram rietsuiker bio per 33 cl flesje,...

7 jaar geleden

Is jouw pils niet zo helder? Bij mij is hij goed helder enkel als ik het laatste uitschenk, dan komt de gist mee. Tegenwoordig is dat hip, ongefilterd 🙂 Het zou helderder kunnen, ik zal maandag op de...

7 jaar geleden

Leuk Erik, mijn vrouw en ook mijn schoonmoeder houden van witbier, dus lekker als dat van de zomer lekker gerijpt is! Ik zal jouw receptje in de Grainfathersite even opzoeken, staat hij openbaar? Wbt ...

7 jaar geleden

Ik kwam deze tegen en herkende het bio logo, weet niet of dat logo scal is of een universeel bio logo. In de code staat GB, geen EU. Ik wil er eens mee experimenteren . Ik vind mn pils erg lekker maa...

7 jaar geleden

Erik, kun jij ook Iers Mos Bio inkopen? Ik zie dat het verkrijgbaar is maar ik koop liever bij jou ?

7 jaar geleden
RE: Wachten op of....... snel verouderen alcohol

Het is een heel gaaf systeem. De sealer moet wel echt goed zijn, ik wil mijn vlees niet verknallen door een lekje. Cirucleert deze sous vide stick het water ook? Ik las ergens eens dat sommigen er zel...

In forum Stookforum

7 jaar geleden
RE: Wachten op of....... snel verouderen alcohol

Super resultaat! Er staat geen vaste tijd voor, maar door proeven en proberen word je wijzer. Deze 3 uur kan bij een volgende batch ook weer anders zijn. Maar wat een tijdwinst zo he! Een Sous Vide Ap...

In forum Stookforum

7 jaar geleden
Pagina 167 / 456