Forum antwoorden aangemaakt

RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat

Het bleek uiteindelijk heel simpel, ik had schoonmaakazijn gekocht maar daar stond op dat je het niet op RVS mag gebruiken. Dus toch eerst nog even droog geschuurd met een zachte schuurspons en het br...

In forum Stel je even voor...

7 jaar geleden

Ik ga het morgen nog eens proberen met een stalen schuursponsje. Een zachte werkte niet. Maar er zit geen brandsmaak aan de wort hoor, dus niets aan de hand.

7 jaar geleden

Lijkt me prima! Mn Grainfather is vandaag wel een beetje aangebrand op de bodem waar het element inzit, ik hoor dat vaker bij zwaardere bieren. Hoop dat ik het goed schoonkrijg, anders polijstkop op d...

7 jaar geleden

Vandaag weer een fermenter gevuld met een Tripel, met dank aan Munckerik die het recept voor me heeft samengesteld! Vrijdag aan de slag met de Chrismas Ale! Nu bedenk ik dat een witbier in de zomer oo...

7 jaar geleden

Voorlopig maak ik nog gebruik van de seizoenen, en mn woonkamer natuurlijk ?

7 jaar geleden

Thanks! Ik neem weegschaaltje mee!

7 jaar geleden
RE: Hoe een neutrale smaak verkrijgen bij stoken met water, suiker en turbo gist.

Je hoeft niet zo snel mogelijk te stoken hoor, hoe langer je wacht des te helderder hij wordt en hoe zuiverder je resultaat. Wel netjes het deksel dicht laten zitten zodat er geen zuurstof bijkan. Kal...

In forum Stooktips

7 jaar geleden

Ik zag dat e.e.a. voor de middag afgeleverd zou gaan worden maar volgens mijn overzicht is het bij jou nog steeds niet afgeleverd. Een voordeel, nu heb je morgen nog iets om naar uit te kijken 🙂 Wel w...

7 jaar geleden

Jan, hergisten op fles ook op een lage temperatuur, zelfde als de hoofdvergisting. Bij mij was het in twee weken gedaan. Daarna heb ik het nog een 5-tal weken gelagerd op 4 graden Ik heb de flesjes i...

7 jaar geleden

Ik zou er vandaag ook iet meer aan beginnen inderdaad, je bent er al snel een paar uur mee zoet. Hergisten op fles duurt een tijdje, ik moet net nog ondervinden hoelang dat duurt. Paar weken heeft he...

7 jaar geleden

Heel veel succes en brouwplezier Lummel! Dit recept heb ik nu 2 maal gebrouwen en heb vandaag de 2e batch gebotteld. De smaak is veelbelovend. Toch zo'n 22 liter opbrengst per ronde. In jouw geval dus...

7 jaar geleden

Dan wacht ik daar nog even mee, maar wil de fermenters niet leeg laten staan. Daar zijn ze te kostbaar voor ? en we moeter jou aan het werk houden. Dus de Christmas Ale moet ook maar een keer passere...

7 jaar geleden

Ik zag in de Grainfather app je Dusseldorf Alt ? was je ondanks het ongelukje met het open kraantje tevreden over de smaak? Lijkt mij ook lekker! Eerst de Tripel brouwen vandeweek en dan weer een keuz...

7 jaar geleden
RE: Een kleine alcoholmeter

Ik ben niet zo moeilijk hoor, gewoon doen zou ik zeggen ?

In forum Vraag en aanbod

7 jaar geleden
RE: Tomatenwijn

Ik heb het nog niet geprobeerd.... ik was het van plan maar het is er nog niet van gekomen. De fles waar ik bubbels in wilde door hergisting op fles, zoals met cider, is mislukt, geen bubbels en de sm...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

7 jaar geleden
Pagina 172 / 456