Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Boeken & lectuur Staat er een druk, jaartal en of uitgever in? |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn 300 ml tomatendrap met gist afgetapt en de chiller gaat nu zijn werk doen naar 4 graden. Morgen een koud glaasje proeven 😉 Nu een lauwe 😉 |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Ja dat heb ik wel gedaan, zal straks nog een beetje aftappen. Dat is vooral nog rood van de tomaten ? ik vind het echt een leuk project, ben benieuwd of de smaak zich nog meer gaat ontwikkelen. |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Ik dacht dat je die al gebruikt had bij het maken van de Kirsch. Erik heeft zn Bio Pils recept online he, ik ga straks een Grainfather neerzetten hier. Deels van onderdelen afkomstig van retouren, maa... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn SG nu al 2 dagen 0.996/0.997. De Tilt twijfelt hier een beetje tussen. Maar er is geen verandering meer. Bubbels zijn gestopt. Het heeft dus precies 2 weken staan gisten. Een klein restzoetje dus maar... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Ik heb een chiller, dus voor mij maakt het niet uit. Maar als je dat niet hebt zou ik zeker nu beginnen met Pils brouwen! |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Even voorstellen.... Bio-Brouwmaat Ik zal hem eerdaags gaan bestellen! Ik moet even het tomatenwijn project afronden omdat ik die fermenter daarvoor nodig heb ? |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Hoe haal je eenvoudig sap uit de appel? Als je de sapcentrifuge gebruikt krijg je perfect sap. Dit hoef je niet te verwarmen. Gewoon gist er bij. Als de appels niet zoet zijn kun je overwegen extra suiker toe te voegen. Dit kun je wel oplo... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Meergranenborrel, klaar in 1 week, Tried and True Recipy Volgende probeersel, ik heb een 3 liter vaatje waar rum in heeft gezeten gevuld met deze shine. Eens kijken wat dat doet met de smaak. Dan is het een Double Wood Shine ?? |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Meergranenborrel, klaar in 1 week, Tried and True Recipy Ruwe rietsuiker versterkt de moutsmaak. Bedankt Erik, dit wist ik niet! |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Meergranenborrel, klaar in 1 week, Tried and True Recipy Het water en broodmix mengsel is vrij dik. De enzymen ontbinden dat mengsel. Het is dus wel aan te raden. Ik weet niet of het ook zonder enzymen uiteindelijk zal ontbinden. Ook zet het zetmeel om in v... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Bij het Mangrove Jacks cider met vlierbloesem pakket zit een zakje gedroogde vlierbloessem. Die gaat tegen het einde van de fermentatie de vergistingsemmer in. Als een theezakje zeg maar 🙂 die smaak k... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Meergranenborrel, klaar in 1 week, Tried and True Recipy Hey Harry, Om eerlijk te zijn zegt mijn gevoel dat het niets uitmaakt. De smaak komt echt van het granenmengsel. |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Stookforum Juke Box Ach, een glaasje advocaat voor buuf en ze is alles weer vergeten joh ? |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Proost Auke! |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |