Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alcohol in het nieuws

Hahaha ja mooi he 🙂

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Ouder is beter? Jullie mening ...

een nieuw vat zal anders beïnvloeden dan een gebruikt vat . Een oud wijnvat brengt ook andere smaak mee dan een whiskey vat . Ik heb op dit moment Port van morellen op vat liggen. de bedoeling is om...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Alcohol in het nieuws

Zonde, is bij mij om de hoek.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Tsipouro/grappa

De Hydro pers is al een weekje binnen, de Appelvreter die we eerst nodig hebben zit ik nog steeds op te wachten. De druiven zou ik nu dus met gemak kunnen persen, de appels nog niet. Hoop dat ze een b...

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Zelfbouw ketel

Erik ziet altijd alle details 😉

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden

Geen water en geen suiker, geplette druiven inclusief schillen en pitten en dat tot een totaal volume van 25 liter. De gist een gewone wijngist of champagnegist. de soort maakt voor het stoken niet ...

In forum Recepten

8 jaar geleden
RE: Thermometer ijking

Dat klopt, dat heb ik ook gemerkt. Vorig jaar stookte ik zelf nog met een koperen ketel op het fornuis. Als ik hem op het glimmende koper richte was de meting erg onbetrouwbaar. Maar verder deed hij h...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Er is iets mis gegaan met het plaatsen van mijn bericht,,, zie het bericht nu 4 keer ? Ik heb het opgelost

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Thermometer ijking

Ik zal eens navraag doen, er was nog iets met de ideale afstand maar weet het niet meer uit mijn hoofd. Ik heb hem eens op mn gaspit gericht en toen kwam hij wel degelijk boven de 300.

8 jaar geleden
RE: Gist bewaren

1zakje Champagnegist is idd voor 50 liter. Ik gebruik op een 25 liter emmer gewoon 1 heel zakje gist. Je kunt ook tegelijkertijd 2 emmers van 25 liter maken en het zakje verdelen over de 2 emmers. Je ...

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Binnenkort gaat stookwinkel verhuizen ?

Altijd welkom Leon!!!

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Appels vergisten

Momenteel gaat alles dat met wijnmaken te maken heeft erg hard. Ik hoop champagnegist in de loop van volgende week weer op voorraad zal zijn. De cidergist is er sowieso begin volgende week weer. We he...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Helaas zijn deze enzymen een groot deel van het jaar niet beschikbaar bij mijn leverancier. Op dit moment is er veel vraag naar vanwege het vele fruit. Ook gistvoedingszouten verkoop je eigenlijk alle...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Hoi Menno, 1 zakje Champagnegist is voldoende voor 50 liter, dus dat zit wel goed. Heb je ook nog pecto enzymen toegevoegd? Dat breekt de celstructuur van de appel nog verder af waardoor er meer sap v...

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik kwam deze advertentie nog tegen Er staat geen prijs bij, wel zelf plukken. In Hengelvelde, Twente. Kun je ze daarna bij mij komen persen. De Hydropers komt morgen binnen.

In forum Recepten

8 jaar geleden
Pagina 193 / 456