Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Dan moet het aan de controller liggen. Die stuur ik straks direct aan je op. |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Voel je ook niet of de binnenwand warm wordt? Ik weet niet hoe hoog de sensor zit. De verwarmingselementen zitten ergens halverwege. Als dit niet zo is ligt het aan de controller. |
8 jaar geleden |
|
RE: Stoken met actieve kool Je hebt dan vloeibare kool nodig. Dat meng je mee zodra je de gist toevoegt. Het neemt vieze smaakjes op die tijdens het vergisten ontstaan en dat zakt naar de bodem. Dit wil je dus niet in je ketel. ... |
In forum Stooktips |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Ik zou hem wel vullen, dan kun je ook zien dat de vloeistof daadwerkelijk opwarmt. |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter De verwarmingselementen zitten in de wand van de fermenter. Dat staat los van de pomp. Maar zo kun je checken of de temperature controller wel een verwarmingssigaal afgeeft. Als hij ook niet wil verwa... |
8 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier Grainfather spreekt over de copper inner coil bij de wortkoeler |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Als de oplossing niet vandaag gevonden gaat worden stuur ik je een nieuwe temperature controller, ik hoop dat de fout daar in zit. Ik zal ook de vraag doorzetten naar de leverancier. Heb je ook de an... |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) :Stookforum Nu snap ik het, alleen 8% -12% alcohol ga je toch niet halen neem ik aan ? Jawel hoor, ik heb zelfs 11% gehaald. Het is maar net hoeveel mout je gebruikt. In verhouding had ik dus minder ... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Klopt, dat was toendertijd Whiskygist van Prestige. Maar beide merken bevatten amylase. Toch zou dat niet eens zoveel uit hoeven te maken omdat de mout voldoende enzymen van zichzelf bevat. Ik las la... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Het zetmeel wordt hier wel degelijk omgezet naar suiker, het duurt alleen wat langer. De enzymen zitten er in en worden dus zelfs tijdens het vergisten nog omgezet. Niet ideaal natuurlijk, maar bij ge... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Hoi Dane, Dit filmpje heb ik lang geleden gemaakt. Ik kan je verzekeren dat het werkt, maar ik zou het vandaag de dag anders aanpakken. Je kunt het gerust doen hoor! Maar als ik hetzelfde recept vanda... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Dane, de mout moet je schroten en maischen. Heb je daar al op gezocht? Bij het maischen verhit je de geschrote mout in water gedurende een bepaalde tijd op verschillende temperaturen. De enzymen in de... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Balen Lummel, ik heb voor de tap geen oplossing momenteel. Anders eens vragen op het hobbybrouwforum. Fermenters zijn er in overvloed ? |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Troet, helaas is hier niets aan te verranderen. Veel mensen laten de forum mails in een apparte folder van hun email komen. Dan heb je er ook geen last van ? |
In forum Stel je even voor... |
8 jaar geleden |
|
RE: Mangrove Jacks temperatuur. Hoi William, ik heb de coat die bedoeld is voor de Conical Fermenter gepast op het Mangrove Jacks vat en het past perfect! Is dit wat je bedoeld? |
In forum Grainfather |
8 jaar geleden |