Forum antwoorden aangemaakt

RE: Port van Morellenwijn 2017

Net wat geproefd, en hij is superlekker! Het hout proef je al goed terug. Echte port is mischien iets zoeter, maar de kans is groot dat er nog wat verdampt dit jaar waardoor de suikerverhouding stijgt...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

En wij hebben hem mogen proeven en je kunstwerken mogen aanschouwen! Je bent een vakman Troet!

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Leuk zo'n feestje maar het geeft altijd zo'n rommel

In forum Spirits

8 jaar geleden

Daarom heb ik nu ook 5 liter van 92% met 2 kilo frambozen staan te macereren 🙂 Eens kijken of dat mij mij net zo goed uitpakt 😉 Ik heb dat vorig jaar met de kersen gedaan en er kwam vooral veel kersen...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Morgen gaan ze op de grill, ik heb het inmiddels veel te warm om nog warm te eten. Ik ben meer van de lunches ? van de 3-2-1 methode heb ik nu dus de 3 en de 2 gehad. Ze vallen zo van het bot, lekker...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Over een paar weekjes? Klote altijd dat je zo'n proeverij niet meer mag rijden he

In forum Spirits

8 jaar geleden

Jij had ook iets meer idd. Ik gebruik idd champagnegist. Rechtstreeks op het sap gestrooid.

In forum Spirits

8 jaar geleden

Staat in de schaduw. Even de eerste nacht buiten voor het misgaat met schuim enzo. Vat is bijna vol. Morgen verhuist het naar binnen en is het een stuk koeler. In ieder geval onder de 24 graden. Vorig...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Ziet er ook weer lekker uit. Na mijn vakantie zal ik ook eens voor sate gaan. Daar kan ik thuis altijd goed mee scoren ? Ribs liggen nog op de Q, ik kon pas laat beginnen vandaag. Over een half uur mo...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Ik strooi het bovenop het sap en laat het hydrateren tot de korrels veranderd zijn in een grote vlek en roer dan door. Echter dit keer strooide ik het bovenop en heb niet meer geroerd en het blubt al ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Lummel 100 literMatt 50 literErik 25 literKapisjon 50 literIk 50 liter 275 liter via stookforum van in totaal 800 liter. Denk dat hij toch best blij kan zijn met ons forum. Hij heeft er nog nooit op g...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Het was zeker een succes, ik heb vorig jaar eigenlijk hetzelfde gedaan als jij. 1 vat met champagnegist en 1 vat met Pot distillers. Beide vergistingen verliepen totaal anders. De een een schuimlaag b...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Leuk dat je meedoet Matt! Als het goed is doet kapisjon ook nog mee, Dus zijn we nu met 5 Kirsch makers bezig. Ben benieuwd naar alle resultaten. Zelfde sap en ongetwijfeld allemaal verschillende dist...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Zonde, daar had je nog eens 25 liter sap voor kunnen halen. Wij eten spareibs van kalf. Gezellig setje zo, kirsch in wording, spareribs op de Q en een cider in de hand ?

In forum Spirits

8 jaar geleden

Ook bij mij staat hij al te gisten. Ik heb glucose toegevoegd, maar dat komt uit een 25 kilo zak en de batterijen van mn weegschaal zijn denk ik leeg want hij deed het niet. Op gevoel heb ik hem op SG...

In forum Spirits

8 jaar geleden
Pagina 208 / 456