Forum antwoorden aangemaakt

RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

knoop door gehakt 2e fermenter met glycol koeler besteld Goede keuze! De 2e fermenter gaat morgen de deur uit. Voor de chiller sta je vooraan in de rij. Ik hoop dat ze er snel weer zijn! Ik mail je l...

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: nieuwe bouwplannen

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden

Nee, dat kraangat kun je mooi gebruiken waar hij voor bedoeld is. Ik zou een gat boren. Zie dit voorbeeld. Ik heb de eerste de beste link gepakt. Je hebt ze ook in 3000 watt maar 2000 is mooi genoeg ...

8 jaar geleden

Een electrisch element in de ketel. Efficienter dan een kookplaatje

8 jaar geleden

Dan zal het pompje dood zijn, ik stuur je dinsdag een nieuwe op!

8 jaar geleden

Hoogte maakt niet uit Jan, mijn pompje stond minstens een meter lager dan de fermenter. Ik las laatst ergens dat iemand met een vijverpomp moeite had een hoogte te overbruggen, goed dat dit pompje da...

8 jaar geleden

Dat is raar, maakt de pomp wel geluid? Staat de fermenter op ongeveer gelijke hoogte of staat deze veel hoger dan de vloeistof in de vriezer? Iemand dit al eens meegemaakt?

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Ja ! Net 4 kilo eruit gehaald en met wat suikerwater aangelengd. Ik hoor verschillende verhalen : de 1 zegt aardbeien kan wel de ander zegt weer niet Maargoed. Ik heb het nu staan en we gaan het zien ...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Als wijn is dat al lekker! Ik weet niet of de geur goed meekomt als je het verstookt. Heb je ze in de vriezer liggen? Het gebubbel in het waterslot begint nu na 10 dagen pas duidelijk minder te wor...

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Dat is zo te zien heel goed te doen, mooi filmpje!

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Al aan het spelen met het nieuwe speelgoed? 😉

In forum Grainfather

8 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Het zou heel leuk zijn als we dat eens zouden kunnen doen. En goede foto's er van maken of een filmpje. Het is een mooie techniek. Zou leuk zijn als velen het kunnen leren.

8 jaar geleden
RE: Port van Morellenwijn 2017

Haha ja zeker, dat is wel de bedoeling! Maar toch proberen niet te vaak te doen, ik hoop wel over een jaartje nog wat te kunnen proeven. Tot nu toe vind ik het heel leuk om te doen en de smaak is nu a...

8 jaar geleden
RE: Stookboeken PDF ( om te delen )

Ik vind de reactie ook wel erg overdreven inderdaad, een vriendelijk verzoekje was ook goed geweest. Dat zou ik tenminste gedaan hebben.

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Port van Morellenwijn 2017

Nog niet helemaal Erik, ik heb het idee dat hij iets groter is dan de 15 liter die zij aangeven. Er zou nu 15 liter in moeten zitten. Maar een beetje speelruimte is wel ok. Ik zal hem af en toe een b...

8 jaar geleden
Pagina 252 / 456