Forum antwoorden aangemaakt

RE: Tomatenwijn

Nimrax, gaat het gisten goed? Hoe ruikt het aan het waterslot? Herkenbare tomaat of niet?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: advies voor een koelsysteem

Zolang er uit en aan geschakeld wordt werkt het niet. Als je het vermogen kunt regelen gaat hij niet uit maar wordt hij enkel iets minder heet. En dan blijft er alcohol verdampen (wat je dus wilt) een...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Port van Morellenwijn 2017

Dit project is overigens veel rendabeler dan de Kirsch, nu kun je voor 2,00 per liter Morellenport maken. Maar Kirsch is ook lekker. Dus dat gaan we gewoon ook weer doen. Ik heb bij de port overigens ...

8 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Hey Chris, hoeveel liter heb je vandaag weer verwerkt? Wat is het eigenlijk voor stookwijn waar je mee bezig bent? Gewoon druiven?

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Nee die zet de boel uit als de ingestelde temperatuur bereikt is. Net als de waterkoker die uitgaat als de 100 graden bereikt is. Hij gaat pas weer aan op het moment dat dat ding bedacht heeft dat de ...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Da's een goeie! Ik heb de staafmixer gebruikt. Dit was overigens een kwestie van een paar seconden hoor. Het is zo zacht spul. Voor cider is het wellicht beter om te persen. Mijn vader maakte vroeger ...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Dat vind ik nu nog de beste vergelijking, zo is het precies.

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Charente, cognacketel compleet

Goed te horen dat je je goed aan het voorbereiden bent William, het is zo leuk en geeft zoveel voldoening als je proeft wat je zelf gemaakt hebt!

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Top! Nu is alles weer op de rit 😉 Gezellig druk forumweekendje zo trouwens!

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden

Haha zeker mooier dan Bart Smit! Dat van die 4 liter verbaasde mij ook, het staat wel zo omschreven maar het werkt gewoon niet. En deze handleiding is al een nieuwe versie. Ook de eerste leveringen ...

8 jaar geleden
RE: Frambozen Schnapps van diepvries frambozen

Ja dat kan zeker! Ik zou iets minder suiker gebruiken, cider is meestal niet veel sterker dan 6 a 7%. Dus max 1,5 kilo per 10 liter toevoegen. Als het is uitgegist even laten bezinken en netjes in fl...

In forum Spirits

8 jaar geleden

Fijn dat je over de frusteatie heen bent Lummel, je bent niet de enige hoor! En ook bij het in gebruik nemen van de Grainfather had je wat hindernissen zoals volledig terug te lezen is 😉 Je hebt de bo...

8 jaar geleden

Die had ik ook al wel bedacht 🙂 De 2 alcoholhoudende dranken mixen in de juiste verhouding was een stuk ingewikkelder 😉 Bedankt allen! Vaatje komt vandeweek binnen, gebruiksklaar maken en dan aan de ...

8 jaar geleden

Dat is zeker bruikbaar. Ik ga ook eens kijken wat het volume is van 1 kilo opgeloste glucose. Het valt mij altijd op dat 3 kilo niet in een 3 literpan past maar als het nat is past het met gemak. Ik ...

8 jaar geleden

Geeft niks, kom ik wel uit. Nu onderweg maar ga straks even rekenen. Thanks!

8 jaar geleden
Pagina 257 / 456