Forum antwoorden aangemaakt
|
Port van Morellenwijn 2017 Ik heb een leuk projectje bedacht voor mijn huidige voorraad morellenwijn gemaakt van het morellensap van het Kirsch Project 2017. Ik heb nog 15 liter morellenwijn over die echt lekker is. Maar om nu ... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter De dubbele wand is niet helemaal gevuld, ik denk dat een beetje achterover laten hellen voldoende moet zijn om hem niet leeg te laten lopen. Anders even helemaal plat leggen met de koppelingen omhoog.... |
In forum Bieren en wijnen |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter
|
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Als ik het zo zie inderdaad er uit draaien, teflontape over het schroefdraad, een paar slagen rondom en terugdraaien. Dan zou het helemaal verholpen moeten zijn. |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Als je hem voorzichtig probeert aan te draaien, is er dan nog ruimte om te draaien of zou je daar echt veel kracht voor moeten zetten? Zou het verholpen zijn met een nieuwe slang met koppelstukken? Ze... |
8 jaar geleden |
|
RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter Kun je de slang er niet even afklikken en kijken of er plaats is voor zo'n ringetje? Ik heb hier verkeerde connectionkits binnengekregen (zonder self cealing couplers) dus kan het hier niet voor je ve... |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Daar wil ik mettertijd wel wat van proeven. Wellicht is hij bij de 3e Stookforum BBQ al goed op dronk 🙂 |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn morrellen hebben per 100 gram ongeveer 10 gram suikers . Hierbij Glucose ( van rietsuiker )en een portgist zou zeker iets verfijnds kunnen worden . ( daarna een single malt rye in het vat ?) Ryebread ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Mn morellenwijn is al klaar Erik. De volgende keer idd Portgist gebruiken. Heb hem net nog geproeft, hij komt er zeker voor in aanmerking. Hij is 14% en ik wil hem versterken naar 19% maar er moet ook... |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Dirk, combineren is leuk! Ik heb nu Classic Gin van Still Spirits gemaakt met eau de vie van appel. Ik had de appel gestookt met alambiek, maar het laatste beetje met de reflux er uit gehaald. Dat hee... |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Port mmmmm ik krijg ineens een briljant idee voor mn 15 liter morellenwijn. Versterken met kirsch, glucose er bij en in een vaatje kieperen. Zou dit lukken denk je? Is het vaatje daarna meteen lekker ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Leuk gedaan weer Nimrax! Je omschrijving van de smaak ook haha ? |
8 jaar geleden |
|
RE: Vermogens regelaar te koop Raar, als het goed is werkt het eindelijk weer. We hebben er zoveel werk aan gehad. Echter worden we door sommige providers geblocked. Maar dan krijg je zeker ook geen forumnotificaties binnen? |
In forum Vraag en aanbod |
8 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Ik heb nu zoveel drank in huis, dan is het niet moeilijk. En er komt nog zoveel aan. Ik ga nog meer roggebrood whisky maken, het morellen project komt er nog aan en ik zwem in de appel eau de vie. Daa... |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Tomatenwijn Bieten daar kun je een hele lekkere port mee maken, gewoon een andere gist pakken. Nog even en we gaan een hele nieuwe weg in met groentendrankjes ? hoewel de Canadese tomatenwijnmaker pas toestemmin... |
8 jaar geleden |