Forum antwoorden aangemaakt

RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

Niet in de gootsteen, aangevuld met 4,5 kilo suiker. Staat nu af te koelen. Vanavond gist er bij. Komt goed! Het is in ieder geval genoeg opbrengst om een tijdje dronken van te worden. Volgende week w...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden

Sample getapt, afgekoeld en door de vinometer, 3%. Ik stop er mee. Verdund is het toch een liter van ruim 40%. Je ruikt overigens nog wel appel, dus niet volledig neutraal. Ik gooi het bij de batch v...

8 jaar geleden

Vooral meer water ?

8 jaar geleden

Ik zit nu op een half litertje, iets onder de 90%. Ik had ook beter ineens de condensor moeten wisselen. Nu stond hij even af te koelen en moest alles weer opnieuw verwarmen. Maar ik moest even weg tu...

8 jaar geleden

Dan duurt het wel wart langer, maar een goed resulaat is belangrijker!

8 jaar geleden

Te snel geroepen, hij loopt nu goed bij 65 graden, zal hem zo nog een beetje knijpen naar onder de 60 ?

8 jaar geleden

Meeste alcohol is er toch wel uit hoor, hij druppelt niet onder de 80 graden, en dan nog erg langzaam ook, zo haalt hij ook de 92% niet. Ik kijk het nog even aan ?

8 jaar geleden

Hij staat aan, moest in de tussentijd ff wat anders doen, maar nu staat de temp weer bijna op 50 graden en kan ieder moment gaan druppelen ?

8 jaar geleden

Haha ja aan de arbeid jij! ? 1e 4 liter van ruim 50% verzameld met de helm. Nu reflux er op. Ben benieuwd! Er zit nog zat alcohol in. Ik zal de backset ookweer aanvullen met suiker, eens kjjken of ik...

8 jaar geleden

Je hebt groot gelijk, eerst een geschikte ruimte vinden. (maar die conical fermenters..... en chiller...... ik zou toch willen uitproberen hoe 4 van die dingen werken op 1 chiller...... hahaha) ...

8 jaar geleden

Ik voel me op zo'n moment toch een beetje dr kroegbaas die zijn eigen drank opdrinkt ? maar als je ziet hoe mooi het werkt, ik heb er geen spijt van hoor! En idd, als ik een ruimte heb ga ik ook een G...

8 jaar geleden

Geen probleem hoor! Lekker genieten van het mooie weer.! Deksel komt goed!

8 jaar geleden
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018

Ach we zijn ook in Zweden geweest, alleen denk ik wel dat de opkomst lager zal zijn dan bij een bbq in NL. Wel gave omgeving!

In forum Stookforum

8 jaar geleden

Ik heb echt ruimte tekort hier, als ik ook nog een Grainfather voor eigen gebruik neem wordt het hier nog voller. Binnenkort ga ik een mooie ruimte in Deventer regelen. Hoop met een mooi keukenblok er...

8 jaar geleden

Ik ben ook heel benieuwd naar de smaak. Mijn gevoel zegt gewoon neutraal. Maar mischien een vleugje appel. Ik heb nog zo'n emmer staan. Die kan ik volhgende week pas stoken. Ik ga het 2 keer stoken,...

8 jaar geleden
Pagina 266 / 456