Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Datum BBQ is bekend, 17 op 18 juni! (Titel aangepast) Kom je ook naar de Stookforum BBQ 2018? Dan kun je dat aangeven in dit topic "KLIK" |
In forum Het Café (praathuis) |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Erik, de SN9 kan een prima gist zijn, maar ik ben wildere gistingen gewend. Met 2 a 3 bubbels per minuut is hij erg stabiel maar ik had het een stuk wilder verwacht. Ik denk dat hij wel een tijdje nod... |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak En dat buiten de koelkast, gewoon in een doos onder mijn trap op kamertemperatuur 🙂 Waarschijnlijk zal koel en donker nog beter zijn. |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Zolang hij in de fles zit hoef je niet bang te zijn dat hij snel bederft. Ik merk geen kwaliteitsverschil en ik zie dat het bijna een jaar geleden is dat ik hem gemaakt heb. Als je schoon werkt, de fl... |
8 jaar geleden |
|
RE: Shawn stook tijdlijn Hey Lummel, ik denk dat het een heel mooi resulaat kan opleveren. Ik heb bij het maken van de kirsch de alcohol na de 1e stook ook nog een tijdje op kersen laten macereren. Daarna weer afgestookt. Het... |
8 jaar geleden |
|
RE: Shawn stook tijdlijn Dat ziet er weer geweldig uit Shawn, machtig ding om te zien die Bain Marie ketel. Ik ben nog steeds met je parrot bezig, maar zie dat je in de tussentijd gered bent met deze ? Waar heb jij je appels ... |
8 jaar geleden |
|
RE: Still Spirits gist Dan heb je het goed gedaan hoor, voor de eerste stook hoef je niet perse te reinigen, je zou hem een keer kunnen doorspoelen met kraanwater, maar meer ook niet. Dat hij na het gebruik anders ruikt is ... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Still Spirits gist Hoi Mick, je schrijft dat dit de enige is die je ooit gebruikt hebt. Als ik het goed begrijp heb je nog geen vergelijkingsmateriaal met andere gisten? Alcohol van 92+ lijkt altijd een beetje een bijs... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Still Spirits gist Was dat de Pure van Still Spirits? Prestige heeft ook een Pure gist. Sommigen zweren bij Prestige, ik zelf zweer bij Still Spirits. |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Still Spirits gist Hoi Mauser, Goed om te lezen dat je zo tevreden bent over deze gist. Het is dan ook de meest verkochte turbo momenteel. Vroeger was dat de Prestige 8KG, maar daarover verschilde de meningen enorm. Daa... |
In forum Gist vragen |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik heb net een glaasje morellenwijn uit de glazen fles getapt, het is gewoon een goede rode wijn met een vleugje kers. Nu twijfel ik weer of ik deze wel wil verstoken. Kirsch is zo lekker! Maar ik d... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Ik wilde deze sowieso gaan verstoken, en Mangrove Jacks geeft aan dat deze gist zeer ethanol tolerant is. Dus kan ik wat meer suiker gebruiken. Mischien kan de cidergist dat ook wel, maar hij is er ni... |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Hey Erik! Ik had 50 liter morellensap. Maar wel glucose toegevoegd omdat het sap van nature slechts 4% suiker bevat. Lummel heeft een veel hogere opbrengst omdat hij steeds als het uitgestookt was de... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Zo, 20 liter Schulp appelsap (Saptap, bag in box) in een emmer gedaan, 5 kilo Glucose (druivensuiker van de Body & Fitshop) Suiker eerst opgelost in een pan met wat sap. Aangelengd met wat water t... |
8 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Vorig jaar had ik 9 liter Kirsch gemaakt, en had 15 liter morellenwijn over. Van die 9 liter is nog ongeveer 1 liter over. Ik ga het straks uit de pot halen en in een fles stoppen, neem ik wel mee naa... |
In forum Spirits |
8 jaar geleden |