Forum antwoorden aangemaakt

RE: Al doende leert men.....beginners begin

Het uitgestookte restant in de ketel noemen we backset en bij het stoken van rum hebben we het over dunder. Meestal gooien we het gewoon weg, soms wordt een deel hergebruikt bij een volgende stook voo...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: De stand van zaken, en mijn geklooi met mijn grote vriend de T500…..Proost!!!

Leuk om alles te lezen Willem, goed bezig als ik het zo zie. Je behaalt een hoog percentage van 94%. Dit omdat je de koelwater temperatuur lekker laag blijft houden. Houd je hem tegen de 60 graden dan...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Mijn stookketel

Hoe is het gisteravond afgelopen Willem? Liep alles naar verwachting?

9 jaar geleden

Nu nog een refractometer 0-80% (+-30 euro) en je bent helemaal een baas! Toppp!! Haha dan zal Willem toch eerst moeten gaan aanlengen, hij krijgt een resultaat van minimaal 92% en dat is buiten het...

9 jaar geleden
RE: Al doende leert men.....beginners begin

Zeker goed bezig! Ook goed dat je na je azijnrun nog even met water hebt gestookt. Azijnsmaak wil je niet aan je distillaat. Ook is dat vaak een van de redenen dat een distillaat blauw uit de ketel ko...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Willem, heel veel plezier met de T500! Na alle verhalen hier op het forum hoef ik je niet meer te vertellen dat je een supergoede aankoop hebt gedaan! Nu suiker kopen en aan de slag!

9 jaar geleden
RE: Mijn Grainfather

Fantastisch aparaat he! Hier ga je zoveel plezier aan beleven! En je hebt de hele set compleet dus geen beperkingen ???

In forum Grainfather

9 jaar geleden
RE: "Dansende" ketel top

Vergeet die thermometer nou toch eens jongens, de samenstelling van het mengsel in de ketel is continue aan verandering onderhevig, daarom is er geen exacte verdampingstemperatuur te noemen. Voer het ...

9 jaar geleden
RE: De ouderdom en kwaliteit van vele dranken verbeteren

🙂

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Rozijnen stookwijn maken met POT Distillers Yeast

Ik heb geen pectolase gebruikt, het was morellensap en bevat vrijwel geen pectine. Dit is voor de vergisting overigens niet relevant. De enzymen gebruik je vooral bij pectinerijk fruit. Appel, peer ma...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Bij mijn kirsch vergisting heb ik 1 emmer met champagne en 1 emmer met pot distillers gedaan. De vergisting verliep totaal anders, maar het eindproduct was nagenoeg hetzelfde. Sommige gisten producere...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Vergisting gaat mis. Help!

Het kan wel hoor, je hebt dus helemaal geen suiker toegevoegd? Volgende keer het soortelijk gewicht meten, dan kun je een inschatting maken hoeveel % je kunt behalen. Dan kun je ook een inschatting ma...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Vergisting gaat mis. Help!

Hoi Erwin, Kan het niet zo zijn dat de suiker in het sap gewoon op aan het raken is? Ik denk dat als je er een kilo suiker bijgooit het dan snel weer net zo hard bubbelt als daarvoor. De vraag is of...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Deze zou het gewoon moet gaan doen. Ik heb geen ervaring met rozijnen maar dextrose zou hij prima moeten kunnen vergisten. Wacht nog een dagje voor de zekerheid. Wat we trouwens heel vaak horen is dat...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Smartstill

Goed man! Gefeliciteerd met je aankoop! Je hebt al een hele collectie of niet? Zal topic straks verwijderen!

In forum Vraag en aanbod

9 jaar geleden
Pagina 293 / 456