Forum antwoorden aangemaakt

RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Bij fruitvergistingen doe ik dat eigenlijk standaard. Gewoon een grote soeplepel van de gistende most in de emmer met nieuw sap. Gegarandeerd direct effect. Bij turbo's niet. Je weet niet precies ho...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: stoken van bier!

Lubberhuizen en Raaff heeft een Eau de Biere, ik heb hem zelf niet geproefd, maar hij schijnt toch heel ok te zijn!

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Hoi Palinka, Hoeveel opbrengst je hebt is helemaal afhankelijk van wat je in de ketel stopt. Ik weet ook niet of je met het zakje gist dat je tussen de kookspullen gevonden hebt alle suikers hebt kunn...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Oh ja, wat betreft de alcoholmeter die hoger dreef dan in een buisje water, dan heb je die in je stookwijn laten drijven. Hier is de meter niet voor bedoeld. Er zitten in stookwijn altijd restsuikers ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dat is wel een hele lage opbrengst. Maar ik begrijp dat je de temperatuur al die tijd op 72 graden hebt gehouden, dan is er erg veel alcohol in je stookwijn achtergebleven. De samenstelling van je sto...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Nieuw spelletje

Haha nu hebben we 133 dubbel 🙂 Proooooost 😉

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

9 jaar geleden
RE: ARAK

Heeft iemand wel eens Arak gedronken? Ik kan me er niet zo'n voorstelling van maken, maar ik proef wel graag alles! Lijkt de smaak ergens op?

9 jaar geleden
RE: Hoe kom ik aan een kolom of kruiden basket voor mijn ketel?

Hoi Dirk, In dat geval zal je zelf moeten gaan solderen. Hier op het forum zijn een aantal zelfbouwers actief waar al wel het een en ander te lezen is.

9 jaar geleden
RE: Vraagje

Dag Dirk, wat voor ketel heb je nu? Ik heb de titel even aangepast, dan weten we waar het over gaat ?

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Idd gewoon stoken hoor! Komt zeker goed! Volgende keer doe je de vloeibare kool samen met de gist bij je water en opgeloste suiker. De kool neemt dan al tijdens de vergisting de nare afvalstoffen di...

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hoi Peter, welkom hier!!! Heb je de vloeibare kool voor of na de vergisting toegevoegd? Groet, Jan

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Tilt hydrometer

Vandaag worden de Tilts in alle kleuren naar Stookwinkel verzonden. In de loop van volgende week worden alle reeds gedane bestellingen verzonden en is er ook gewoon voorraad! Bestellen kan hier:

9 jaar geleden

Hij doet het weer Mauser 😉

9 jaar geleden
RE: Uien ja of nee?

Peren distillaat smaakt gewoon als een goede schnapps, maar als je iemand een schnapps laat proeven zonder dat je hem vertelt waar het van gemaakt is kan hij je waarschijnlijk niet vertellen dat het n...

9 jaar geleden
Pagina 294 / 456