Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Mooie test! Ben ook heel benieuwd hoeveel de enzymen uit je mout uit de ongemoute gerst kunnen omzetten naar suikers. Leuk zo'n hobby dagje! Ik ben ook bezig ? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Idd spannend! Leuk vooral. Hoelang laat je het ongemoute duivenvoer mee maischen? Wordt het niet tijd het er nu bij te doen? Ik heb ook een zak van 25 kilo whiskymout 10 ppm staan nu. Maar moet eers... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Zojuist heb ik het getest, 96,5% weingeist (fles uit duitsland) op de refractometer 69%. Iets hoger dan bij computerfelix, maar toch een vorm van veiligheidsmodus dus. Zal ook per merk refractometer k... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Wat ontzettend fijn om te horen! Dit wist ik ook niet, dus weer wat bijgeleerd. Heel fijn dat je nu niets heen en weer hoeft te sturen. Met zijn allen hebben we hiervan geleerd, en een volgende keer ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Kostbaar glaasje, wel heel mooi! Heb wel koetsiersglazen gehad van Kwak, geen idee wat er mee gebeurd is. Dat waren deze: |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik denk dat wanneer je boven de 80% meet, het hele vlak wit blijft. En als je proeft? Het verschil tussen 60 en 90 is behoorlijk. Een slokje van 60% kan nog net, maar 90 is geen pretje. Je kunt er d... |
9 jaar geleden |
|
RE: Stookwiki! Terminologie, jargon en moeilijke woorden. Nee, het eerste deel zijn de foreshots, daarna heads, heart en tail. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Gisteravond zie ik, gaat vandaag met DPD mee. Ik heb aangegeven dat het zaterdag geleverd mag worden, maar daar houd DPD niet altijd rekening mee. Morgen kun je zien of het met de bezorger onderweg is... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Leuk! Dan kun je aan de slag! Als je de pecto enzymen vandaag hebt besteld heb je ze waarschijnlijk morgen al in huis. Dan kun je maandag direct aan de slag! De junami is leker zoet! Dus doe er geen s... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken? Ik heb ook zin weer naar de ardennen te gaan. Waar zat jij Erik? Ik kom al 15 jaar met enige regelmaat in La Roche. Kanoen, bier drinken, forel eten.... genieten. Dat biertje ken ik niet, maar wil... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy Dat zou je inderdaad verwachten. Ik heb hier de boeken liggen voor het slijters vakdiploma, waar zelfs in staat dat de stookmeester de vaten bijvult met sterke alcohol om het engelendeel te compensere... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy Ja idd, dat zou ook nog kunnen 😉 Zo hadden wij vroeger een kok in dienst die dronk stiekum jenever uit de flessen die in de koeling stonden. maar hij vulde het aan met water, tot de klanten gingen kla... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Odin's Roggebrood Whisky. Tried and True Recipy Toch wel jammer als er veel verdampt, maar gelukkig is de kwaliteit goed! Mischien even een rolleje folie rondom het vat wikkelen 😉 Laat de engelen hun eigen whisky maar stoken! Ik ga het ook proberen... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Slowjuicer is lekker voor een glaasje sap, een slowjuicer is, de naam zegt het al, erg langzaam. Ik weet niet hoeveel daar in kan hoor, geen ervaring mee. Maar laten we daar verder over praten in het ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Nee die heb je niet nodig hoor, bewaar de pectolase enzymen maar voor je fruit 🙂 |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |